Testy Euro NCAP grudzień 2015: aż 15 modeli samochodów rozbitych

Euro NCAP przedstawiło wyniki testów zderzeniowych aż 15 samochodów. 11 z nich udało się zdobyć 5 gwiazdek. Najgorszy wynik uzyskała Lancia Ypsilon. Włoski, stylowy samochód zdobył tylko 2 gwiazdki. Jak wypadły pozostałe wozy?

Testy Euro NCAP grudzień 2015: aż 15 modeli samochodów rozbitych
Źródło zdjęć: © fot. Euro NCAP
Mariusz Zmysłowski

02.12.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ręce inżynierów z Euro NCAP wpadło aż 15 samochodów. Były to BMW X1 i Z4, Infiniti Q30, Jaguar XE i XF, Kia Optima i Sportage, Lancia Ypsilon, Lexus RX, Mercedes-Benz GLC, Mini Clubman, Nissan Navara, Opel Astra oraz Renault Mégane i Talisman. Pod względem wyniku wyróżnia się tutaj Lancia. Ypsilon produkowany jest od 2011 roku. Od tamtego czasu wytyczne dla testów zderzeniowych Euro NCAP zdążyły się znacznie zmienić. Teraz duży nacisk kładziony jest na systemy wspomagające kierowcę. To, co jeszcze 10 lat temu dostępne było tylko w najwyższej klasy wozach premium, teraz stanowi obowiązkowe wyposażenie standardowe, jeśli dany pojazd ma zdobyć 5 gwiazdek. Warto zauważyć, że jeszcze starszym wozem jest BMW Z4. Niemiecki roadster uzyskał jednak znacznie lepsze wyniki niż włoski malec.

Nic dziwnego, że Lancia poległa - odchodząca marka zdobyła tylko 38% za systemy wspomagające. Niewiele lepiej oceniono bezpieczeństwo dorosłych pasażerów. W tej kwestii Ypsilon może "pochwalić się" wynikiem na poziomie jedynie 44%. Jak wypadły pozostałe modele?

[u]BMW X1[/u]

Euro NCAP Crash Test of BMW X1 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

[u]BMW Z4[/u]

Euro NCAP Crash Test of BMW Z4 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 61%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 91%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 46%

Euro NCAP Crash Test of Infiniti Q30 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 91%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

[u]Jaguar XE[/u]

Euro NCAP Crash Test of Jaguar XE 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82%

[u]Jaguar XF[/u]

Euro NCAP Crash Test of Jaguar XF 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83%

[u]Kia Optima[/u]

Euro NCAP Crash Test of Kia Optima 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of Kia Sportage 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 66%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of Lancia Ypsilon 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 44%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 38%

[u]Lexus RX[/u]

Euro NCAP Crash Test of Lexus RX 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 79%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%

Euro NCAP Crash Test of Mercedes Benz GLC 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 82%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of Mini Clubman 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 68%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 67%

Euro NCAP Crash Test of Nissan NP300 Navara 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 68%

[u]Opel Astra[/u]

Euro NCAP Crash Test of Opel Vauxhall Astra 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 75%

Euro NCAP Crash Test of Renault Megane 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Euro NCAP Crash Test of Renault Talisman 2015

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68%

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%

Komentarze (38)