Zmodernizowane Audi A7 Sportback w szczegółach
Audi przedstawia model A7 Sportback po faceliftingu. Jakie zmiany w nim wprowadzono?
22.05.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zmiany, które można zauważyć, to nowy styl obramowania atrapy chłodnicy z pojedynczą ramką Singleframe, nieco inne zderzaki, końcówki wydechu i nowe reflektory diodowe dostępne bez dopłaty. Na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED oraz kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, które w tylnych lampach są w standardzie.
We wnętrzu pojawiły się nowe materiały, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium lub drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona. Nowa jest również paleta kolorystyczna. Dostępne są cztery rodzaje foteli, również z wentylacją i funkcją masażu. System obsługi MMI Radio jest w standardzie. Na życzenie dostępny jest wyświetlacz head up pokazujący informacje na szybie przedniej.
Samochód jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TFSI i trzema TDI o mocach od 218 do 333 KM. Wszystkie spełniające normę emisji spalin Euro 6. Silnik 3,0 TDI clean diesel o mocy 272 KM stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 218 KM, w połączeniu z napędem na przednią oś ma zużywać średnio 4,7 l paliwa na 100 km. W S7 Sportback montuje się topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 450 KM, wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.
Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 272 KM stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
W niektórych wersjach silnikowych zmodyfikowano układ hamulcowy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, zawieszenie sportowe i pneumatyczne adaptive air suspension.