Audi A7
Modę na sportowe limuzyny, których sylwetka nawiązujące do aut coupé, zapoczątkował Mercedes modelem CLS. Audi nie chciało zostać w tyle i w 2010 roku do oferty trafił model A7. Większość osób była nim zachwycona. Nikt nie odmówi mu elegancji ani szyku.
Auto jest duże, lecz uwagę zwracają nie gabaryty, tylko proporcje. Długość wynosi 4,97 m, a szerokość 1,91 m. Przy stosunkowo długiej i szerokiej sylwetce wysokość to tylko 1,41 m. Sprawia to, że A7 wygląda na stabilne. Całości dopełniają alufelgi, które mogą mieć nawet 20 cali, oraz agresywny design. Reflektory, standardowo już dla Audi, wykonane są w technologii LED. Powierzchnia oszklona jest niewielka, dzięki czemu nadwozie wygląda na masywne i solidne.
We wnętrzu jest dużo miejsca dla osób siedzących z przodu. Wysocy pasażerowie tylnych siedzeń będą narzekać na niewystarczającą ilość przestrzeni nad głowami (ze względu na nisko opadającą linię dachu). Miejsca nie brakuje natomiast w bagażniku, którego pojemność wynosi 535 l. Takim wynikiem nie może się pochwalić większość aut uchodzących za rodzinne. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość ta powiększa się do 1390 l, a podłoga jest płaska i ustawna.
Materiały we wnętrzu są wzorowej jakości, tablica rozdzielcza jest urządzona według podstawowych zasad ergonomii. Jej wygląd również nie pozostawia wiele do życzenia. W centralnej części konsoli środkowej znajduje się wysuwany, 8-calowy ekran systemu MMI, za pomocą którego można dokonać między innymi ustawień opcjonalnego, regulowanego zawieszenia, pracy skrzyni biegów oraz charakterystyki układu kierowniczego. A7 wyposażony może być też w funkcję head-up, która najważniejsze informacje wyświetla na przedniej szybie.
Sportowy charakter A7 podkreśla tylny spoiler, który wysuwa się po przekroczeniu 130 km/h oraz chowa, gdy prędkość spadnie poniżej 80 km/h. Spoilerem tym można też sterować ręcznie za pomocą przycisku na tablicy rozdzielczej. Wspomniane wcześniej opcjonalne zawieszenie ma różne tryby pracy. Jest to część systemu Audi Drive Select, który pozwala też na sterowanie pracą układu kierowniczego, skrzyni biegów i pedału przyspieszenia.
Do napędu Audi A7 wykorzystano dwa silniki benzynowe i trzy silniki Diesla. Te ostatnie mają pojemność 3,0 l i moc 204 KM, 245 KM lub 313 KM. Słabsza jednostka benzynowa generuje 204 KM i ma pojemność 2,8 l. Turbodoładowany silnik o pojemności 3,0 rozwija moc 300 KM.
A7 występuje z przednim napędem oraz napędem quattro. Przednionapędowa odmiana wyposażona jest w automatyczną skrzynię bezstopniową Multitronic, a wersje z napędem na cztery koła mają szybkie skrzynie o dwóch sprzęgłach S-tronic. W konfiguracji z najmocniejszym dieslem sprzężona jest skrzynia automatyczna Tiptronic.
Wszystkie silniki mają system stop&go (samoczynne gaszenie silnika na długim postoju i odpalanie go podczas ruszania). Jest to ukłon w stronę ograniczenia zużycia paliwa i ekologii.
Nadwozie Audi A7 wykonano z nowoczesnych stopów stali o wysokiej wytrzymałości. Niektóre komponenty są jednak aluminiowe. Takie zestawienie materiałów zaowocowało wysoką sztywnością nadwozia i obniżeniem masy własnej. Aluminium wykorzystano również w konstrukcji układu jezdnego, z tego materiału wykonane są wahacze.
Model A7 jest dużą limuzyną o sportowym charakterze. Nadwozie à la coupé nie gwarantuje zbyt wiele miejsca na tylnych siedzeniach, więc nie jest to auto rodzinne. Jednak duża pojemność ustawnego bagażnika sprawia, że jest to praktyczny samochód dla kogoś z grubym portfelem, kto nie lubi korzystać z usług szofera, a od samochodu oczekuje luksusu i przyjemności z jazdy.