Tydzień w motorsporcie #2

Mercedes AMG Petronas jest zainteresowany usługami Valtteriego Bottasa, a Felipe Massa może opóźnić swoje przejście na emeryturę. Ponadto, Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala mają już pracę, a Mads Ostberg i Andreas Mikkelsen szukają możliwości. Oto, co działo się w minionym tygodniu w motorsporcie.

Tydzień w motorsporcie #2
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

18.12.2016 | aktual.: 01.10.2022 20:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Bottas zostań, Massa wróć!

Zespół Wiliams w Formule 1 jest pod presją. Valtteri Bottas otrzymał propozycję od Mercedesa, który jest zainteresowany usługami Fina. Clarie Williams, szefowa zespołu poinformowała, że mogą wypuścić Bottasa, pod warunkiem znalezienia innego, doświadczonego zawodnika na jego miejsce. Przypominamy, że kontrakt w Williamsem ma przyszłoroczny debiutant Lance Stroll.

Obraz
© fot. Red Bull Content Pool

Podobno Massa jest skłonny wrócić, jeżeli Bottas znajdzie się w Mercedesie. Przebieg wydarzeń w ostatnich dniach wskazuje na to, że 3 stycznia mistrzowska stajnia ogłosi skład Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Toto Wolff deklaruje, że producent nie poda składu przed tym dniem.

Sébastien Ogier w M-Sporcie, Jari-Matti Latvala w Toyocie

M-Sport i Toyota Gazoo Racing dzień po dniu poinformowali, że zatrudnili byłych kierowców Volkswagena. Najpierw oficjalnie przedstawiono Sébastiena Ogiera jako członka zespołu M-Sport, dzień później Jariego-Mattiego Latvalę jako kierowcę Toyoty.

Skład M-Sportu uzupełnił Ott Tänak, natomiast Toyoty Juho Hänninen oraz Esapekka Lappi, który pojedzie w minimum siedmiu rundach WRC. Jako, że szerzej już o tym pisałem, zapraszam do zapoznania się z poniższymi artykułami. Tak przedstawił wiadomość zespołowi Malcolm Wilson:

A big moment for all at M-Sport...

Projekt zespołu Team Qatar WRT upada

Choć FIA zgodziło się dopuścić Volkswageny Polo WRC w ramach zespołu niefabrycznego Kataru i Red Bulla, po podpisaniu kontraktu Sébastiena Ogiera z Fordem, projekt upadł. Katar i Red Bull daliby 100-procentowe finansowanie Volkswagenowi za obsługę samochodów we wszystkich rundach WRC 2017, ale tylko pod warunkiem posiadania w ekipie mistrza świata. Innymi kierowcami mieli być także Nasser Al-Attiyah, Mads Ostberg lub Andreas Mikkelsen. Wydaje się więc, że Polo GTI WRC w specyfikacji 2017 odchodzą do historii.

Jeszcze jedna informacja może dać nadzieję na powiększenie liczby samochodów WRC na odcinkach specjalnych. Mads Ostberg zapowiedział, że pojawi się w przyszłorocznych mistrzostwach w kilku rundach w samochodzie najnowszej specyfikacji. Jedynymi wolnymi są oczywiście Polo. Czekamy z niecierpliwością na Norway Team WRC, gdzie obok Ostberga będzie jeździł Andreas Mikkelsen.

WRC zobaczymy w internecie

Red Bull TV jest nowym miejscem, gdzie bezpłatnie będzie można oglądać relacje z WRC w przyszłym roku. Podczas każdej rundy będą to trzy obszerne programy od piątku do niedzieli. Gościem ma być współprowadzący… Mark Webber.

W piątek i sobotę o godzinie 22.00 będą nadawane 20-30-minutowe relacje. W niedzielę zobaczymy podsumowanie całego rajdu i oczywiście będzie można to wszystko obejrzeć później, na Youtube, na kanale Red Bulla.

Toyota w WRC na pięć lat

Toyota Gazoo Racing ma pięcioletni plan startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen podpisali roczne kontrakty z możliwością przedłużenia. Menedżer sportowy Toyota Gazoo Racing, Jarmo Lehtinen powiedział, że celem producenta jest wprowadzenie do WRC kierowcy z Japonii. Szanse na to mają obecnie Hiroki Arai i Takamoto Katsuta , którzy zaliczą cały sezon w autach R5.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)