Toyota i Hyundai prezentują samochody WRC w specyfikacji 2017
Hyundai Motorsport zaprezentował zamaskowane auto w specyfikacji na sezon 2017. Tymczasem Toyota już prezentuje barwy bojowe.
01.10.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z przyszłorocznym regulaminem technicznym, nowy Hyundai i20 WRC ma szersze o 50 mm nadwozie oraz silnik 1.6 turbo ze zwężką 36 mm, pozwalającą wygenerować moc około 380 KM. Auto zostało wyposażone także w aktywny, centralny dyferencjał. Podczas paryskiego salonu producent nie zdradził żadnych szczegółów technicznych, choć te wynikają poniekąd z regulaminu.
Warto zaznaczyć, że niemiecko-koreański zespół podpisał kontrakt z Danim Sordo oraz Haydenem Paddonem, podczas gdy wciąż niejasna jest sytuacja lidera ekipy - Thierry'ego Neuvilla. Ostatnie doniesienia są o tyle niepokojące, że Belg nie dogadał się z zespołem Toyoty w sprawie przyszłorocznych startów. Podobno problemem jest długość kontraktu. Dostał oferty od Hyundaia i Citroëna, ale trzyletnie, podczas gdy sam chce się związać tylko na rok. Czyżby na sezon 2018 miał już interesującą propozycję? Toyota, Volkswagen...?
No właśnie, Toyota... Japoński zespół w Paryżu zaprezentował barwy bojowe z wielkim logo firmy Microsoft, która będzie głównym partnerem Toyota Gazoo Racing WRC Team. Pozostali to Michelin, Panasonic oraz DMG MORI.
Firma Microsoft ma odpowiadać za rozwój platformy do analizy danych, stworzenie systemu informacji o podziałach ról w zespole oraz za poprawę komunikacji z fanami poprzez wykorzystanie chmury. Wciąż niewiele wiadomo na temat składu zespołu kierowanego przez Tommiego Mäkinena, a jest już bardzo późno.