Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii
Gdy już się wydawało, że czasy silników spalinowych się kończą, Ferrari zaprezentowało najlepszą jednostkę benzynową w dziejach: o potężnej pojemności 6,5 litra, królewskiej konfiguracji V12, nieskrępowanym brzmieniu i wielkiej mocy 830 KM osiąganej przy 9250 obr./min.
27.11.2021 | aktual.: 07.07.2023 11:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak to możliwe, że Włochom udało się przepchnąć taki silnik w 2021 roku pod czujnym okiem Unii Europejskiej i spółki? Mieli na to swoje sposoby... które zdradzili mi podczas nieoficjalnych rozmów w swoim domu, Maranello. Dopiero tam mogłem naprawdę poznać i zrozumieć ten model, który bez przesady określam jako najlepszy wóz sportowy w historii motoryzacji.
Do takich wniosków doszedłem nie podczas oglądania kolejnych slajdów prezentacji czy porównywania cyferek danych technicznych. Zrozumiałem to podczas rozmów z twórcami tego modelu w siedzibie tej kultowej marki, ale i knajpie, w której spotykają się po godzinach. Odwiedziłem linię produkcyjną, a w końcu zabrałem ukończone auto na słynny tor Pista di Fiorano, gdzie, tuż pod domem Enzo Ferrariego, Włosi rozwijają kolejne modele drogowe i bolidy Formuły 1.
Odpowiedź na nurtujące pytanie brzmi: by stworzyć taki silnik mistrzowie z Maranello potrzebowali zarówno przywiązania do swojej przebogatej tradycji, jak i dostępu do najnowocześniejszych innowacji technicznych. Z takiego połączenia powstał wysokoobrotowy, wolnossący silnik o parametrach i charyzmie, o jakich tylko mogą pomarzyć konkurenci na prąd. Co więcej, skutkiem tej filozofii jest również zjawiskowe nadwozie, niezwykle złożony system czterech skrętnych kół (inny niż się spodziewacie) i układ napędowy, przez który prawie oszalałem. Zobaczcie sami.
Jeszcze więcej informacji na temat Ferrari 812 Competizione możecie uzyskać z poniższych tekstów, których nie dostaniecie nigdzie indziej w polskim internecie: