Test: Alfa Romeo Tonale – co z Quadrifoglio? Gdzie jest haczyk?
Alfa Romeo Tonale jest na rynku już jakiś czas, ale to nie znaczy, że producent nie pracuje nad nowościami. Jedną z bardziej elektryzujących jest najmocniejsza odmiana, która rozwija moc prawie 300 KM. Więcej o tym aucie w filmie powyżej.
12.01.2023 | aktual.: 21.01.2023 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pod maską najszybszej Alfy Romeo Tonale nie znajdziemy jednostki o dużej pojemności, która odpowiada za osiągi tego samochodu. Model ten może pochwalić się mocą na poziomie 280 KM – tylko dlatego, że silnik spalinowy o pojemności 1,3 wspomagany jest przez silniki elektryczne. Nikogo ten zabieg już nie dziwi, wręcz jesteśmy do tego przyzwyczajeni, że wśród wielu producentów najmocniejsze modele są hybrydami typu plug-in
Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 15,5 kWh, a maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wg cyklu WLTP to 80 km. Pokonanie takiego dystansu wymagałoby cierpliwości oraz korzystnych warunków na drodze. Lepiej przygotować się na wartości niższe o 15-20 km.
Kiedy nie możemy już liczyć na zasięg możliwy do pokonania wyłącznie na prądzie, samochód pracuje jak klasyczna hybryda, która przy spokojnej jeździe zadowoli się około 5 litrami benzyny na setkę.
Najmocniejsza Alfa Romeo Tonale przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy. Za taki wynik jednak trzeba zapłacić konkretną kwotę. Cennik otwiera model bazowy za niecałe 240 tys. zł. Za taką cenę otrzymujemy dobrze wyposażony samochód z niezłymi osiągami i charakterystycznym dla Alfy Romeo dobrym prowadzeniem. Jednak nie każdemu może się spodobać fakt, że pod maską znajduje się silnik, który niekoniecznie pasuje do charakteru tego samochodu.