Już nie tylko elektryki. Wystarczyło zwolnić Tavaresa, żeby to zmienić
ACEA to europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów i największa grupa lobbingowa w europejskiej motoryzacji. Były szef Stellantis wycofał z niej koncern w 2023 roku. Teraz, po jego odejściu, szykuje się wielki powrót.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stellantis oficjalnie ogłosił plany powrotu do ACEA, co może oznaczać bardziej ostrożne stanowisko producenta w kwestii elektryfikacji.
Zobacz także
W oświadczeniu opublikowanym 7 grudnia 2024 r. koncern poinformował, że "zamierza ubiegać się o członkostwo w ACEA". Decyzja zapadła zaledwie kilka dni po tym, jak rozstano się z wieloletnim szefem Stellantisu, Carlosem Tavaresem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tavares postanowił wycofać Stellantis z ACEA w 2023 r., po tym jak organizacja zawnioskowała do unijnych władz o rewizję celów emisyjnych na kolejne lata. Były szef twierdził, że jego koncern przygotował się na nowe regulacje, co wymagało trudnych decyzji i ogromnych nakładów finansowych, więc zmiana planu w ostatniej chwili nie wchodzi w grę.
Wygląda na to, że nowe władze koncernu nieco inaczej patrzą na tę kwestię. Czas pokaże, czy i ewentualnie kiedy Stellantis oficjalnie powróci do ACEA.