Już nie tylko elektryki. Wystarczyło zwolnić Tavaresa, żeby to zmienić

ACEA to europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów i największa grupa lobbingowa w europejskiej motoryzacji. Były szef Stellantis wycofał z niej koncern w 2023 roku. Teraz, po jego odejściu, szykuje się wielki powrót.

Produkcja w fabryce Mirafiori
Produkcja w fabryce Mirafiori
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Stellantis
Aleksander Ruciński

08.12.2024 | aktual.: 08.12.2024 13:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stellantis oficjalnie ogłosił plany powrotu do ACEA, co może oznaczać bardziej ostrożne stanowisko producenta w kwestii elektryfikacji.

W oświadczeniu opublikowanym 7 grudnia 2024 r. koncern poinformował, że "zamierza ubiegać się o członkostwo w ACEA". Decyzja zapadła zaledwie kilka dni po tym, jak rozstano się z wieloletnim szefem Stellantisu, Carlosem Tavaresem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tavares postanowił wycofać Stellantis z ACEA w 2023 r., po tym jak organizacja zawnioskowała do unijnych władz o rewizję celów emisyjnych na kolejne lata. Były szef twierdził, że jego koncern przygotował się na nowe regulacje, co wymagało trudnych decyzji i ogromnych nakładów finansowych, więc zmiana planu w ostatniej chwili nie wchodzi w grę.

Wygląda na to, że nowe władze koncernu nieco inaczej patrzą na tę kwestię. Czas pokaże, czy i ewentualnie kiedy Stellantis oficjalnie powróci do ACEA.

Komentarze (12)