Rynek pickupów w Polsce. Zobacz, który model jest najpopularniejszy
Samochody użytkowe typu pickup to w Polsce mało popularne auta, kupowane niemal bez wyjątku jako nowe przez przedsiębiorców, choć nie zawsze do ciężkiej pracy. Zastanawialiście się kiedyś, który model jest najpopularniejszy?
14.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dane opublikowane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wskazują na wzrost popularności tego segmentu w roku 2018 w porównaniu z poprzednim o 39 proc. W ciągu całych 12 miesięcy zarejestrowano w Polsce 3388 nowych samochodów tej klasy.
Niekwestionowanym liderem jest marka Ford i model Ranger, który jest też liderem całego rynku europejskiego. W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 911 tych samochodów. Drugie miejsce zajmuje kultowa i legendarna Toyota Hilux (737 aut). W trójce zmieściło się… Isuzu D-Max, którego sprzedano i zarejestrowano w liczbie 493.
Poza pierwszą trójką są tak dobre i znane modele jak Volkswagen Amarok (431), Nissan Navara (354) czy Mitsubishi L200 (210). Podobną do L200 liczbę rejestracji zanotowano w przypadku Mercedesa Klasy X (200) – pierwszego na rynku pickupa premium. Swoją drogą bazującego na podzespołach Nissana Navary.
Daleko za czołówką jest Fiat Fullback (35 szt.), który jest z kolei kopią 1:1 wspomnianego modelu Mitsubishi. Mało znanego SsangYonga Musso zarejestrowano w liczbie 10 sztuk. Do tego warto doliczyć jeden egzemplarz SsangYonga Actyon Sports.
Co ciekawe, według danych Samaru Ram trafił do czterech odbiorców i tyle samo osób zdecydowało się na rosyjskiego UAZ-a Profi. Jednak odezwał się do nas jeden z dilerów aut marki Ram z Chorzowa, który poinformował, że tylko on sprzedał klientom z Polski 20 sztuk. W Polsce jest natomiast czterech oficjalnych dilerów tego amerykańskiego producenta.