Oto Corvette przyszłości. Zapomnijcie o V8
General Motors zaprezentował nowy koncept Chevroleta Corvette, stworzony przez brytyjskie studio projektowe. To jeden z kilku projektów, które zadebiutują w tym roku, ukazując kierunek rozwoju kultowego modelu.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chevrolet Corvette C8 ma już pięć lat, a GM nie przestaje zaskakiwać fanów tego modelu. Nowy koncept z Wielkiej Brytanii czerpie z bogatej historii stylizacji Corvette. Samochód wyposażono w drzwi typu gullwing oraz podzieloną przednią i tylą szybę, nawiązujące do ikonicznego "split window" z modelu Stingray z 1963 roku. Centralny kręgosłup strukturalny, zwany "Apex Vision", zapewnia panoramiczny widok drogi i otoczenia.
Imponujące koła – 22-calowe z przodu i 23-calowe z tyłu – dodają agresywnego wyglądu. Wymiary pojazdu to 103,4 cm wysokości, 218 cm szerokości i 467 cm długości. Dla porównania, obecny model C8 ma 123,4 cm wysokości, 217 cm szerokości (z lusterkami) i 463 cm długości. Pod maską konceptu kryje się nieujawniony jeszcze elektryczny układ napędowy.
Górna część nadwozia zachowuje klasyczne elementy stylizacji Corvette, takie jak zwężająca się tylna szyba i charakterystyczne nadkola. Dolna część jest zaawansowana technologicznie, z zintegrowaną aerodynamiką kierującą powietrze bez potrzeby stosowania spojlerów czy skrzydeł. Dodatkowo samochód ma specjalnie ukształtowane podwozie, konfigurowalne powierzchnie aerodynamiczne oraz wysuwane płetwy grzbietowe do użytku na torze. Specyfikacja obejmuje zawieszenie typu push rod i podwozie inspirowane samochodami wyścigowymi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Michael Simcoe, wiceprezes GM ds. globalnego projektowania, podkreśla, że firma pragnie, aby jej zespoły projektowe tworzyły nie tylko pojazdy produkcyjne.
– Nasze studia działają po to, by przesuwać granice, kwestionować konwencje i uzmysławiać, co może być możliwe – mówi Simcoe. – Choć współpracują w naszej globalnej sieci nad programami pojazdów produkcyjnych i koncepcyjnych, te zespoły przede wszystkim mają za zadanie wyobrażać sobie, jak mobilność może wyglądać za pięć, dziesięć, a nawet dwadzieścia lat w przyszłości i napędzać innowacje dla GM.