Mazda znów idzie pod prąd. Nowa MX‑5 dostanie duży silnik
Nie martwcie się. Mimo większej jednostki auto ma być lżejsze niż dotychczas.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda planuje wprowadzić do kultowej MX-5 większy silnik o pojemności 2,5 litra, aby sprostać nowym, bardziej restrykcyjnym normom emisji spalin. W wywiadzie dla magazynu "Road & Track" Potwierdził to dyrektor techniczny Mazdy, Ryuichi Umeshita. Jak się dowiadujemy, zwiększenie pojemności silnika ma na celu utrzymanie wydajności, która mogłaby być zagrożona przez nowe regulacje.
Obecna generacja MX-5 wyposażona jest w silniki o pojemności 1,5 litra w Europie i 2,0 litra w Stanach Zjednoczonych. Pomimo większego silnika, nie należy spodziewać się znaczącego wzrostu mocy. – "Obecny stosunek mocy do masy jest wystarczający" – zaznacza Umeshita.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ważnym celem dla zespołu Mazdy jest również obniżenie masy samochodu. Dyrektor ds. designu, Masashi Nakayama, w rozmowie z "Road & Track" stwierdził, że inżynierowie dążą do osiągnięcia masy własnej poniżej jednej tony. To ambitne założenie, biorąc pod uwagę jak złożonym produktem pod kątem wyposażenia i bezpieczeństwa są współczesne auta
Choć w ostatnim wywiadzie nie poruszono tematu elektryfikacji, wiadomo, że rodzina silników SkyActiv Z jest przystosowana także do przyszłych rozwiązań hybrydowych. Jeśli Mazda zdecyduje się na podobne rozwiązanie w MX-5, integracja takiego systemu przy jednoczesnym utrzymaniu niskiej masy będzie dużym wyzwaniem dla inżynierów.
Nowa Mazda MX-5 ma zadebiutować w 2027 roku, a pierwsze informacje mogą pojawić się już w przyszłym roku. Miłośnicy modelu mogą spodziewać się ewolucji kultowego roadstera, który, zachowując manualną skrzynię biegów i niską masę, dostosuje się do nowych wymogów rynkowych.