Porsche 964 Theon Design to superauto w przebraniu klasyka
Restomody na bazie porsche 911 nie należą do rzadkości. Choć najpopularniejszym graczem w tej klasie jest zdecydowanie Singer, brytyjska firma Theon Design także nie ma się czego wstydzić.
29.11.2023 | aktual.: 29.11.2023 19:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Projekt o nazwie GBR002 na pierwszy rzut oka wygląda jak klasyczne 911. W rzeczywistości jednak jest zaskakująco współczesnym pojazdem o ciekawej konstrukcji. Całe nadwozie, za wyjątkiem drzwi wykonano bowiem z włókna węglowego, co pozwoliło zaoszczędzić 200 kg masy w stosunku do oryginalnego 964.
Karoserię pokryto przepięknym lakierem Oak Green, który przełamano delikatnymi, chromowanymi wstawkami. Świetnym uzupełnieniem są też 18-calowe felgi Fuchs o złotawym odcieniu. Skrywają nie tylko współczesny i wydajny układ hamulcowy, ale i aktywne zawieszenie od TracTive.
Pod tylną klapą znajdziemy z kolei chłodzoną powietrzem czterolitrówkę generującą 412 KM. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada sześciostopniowa skrzynia manualna z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu dostarczonym przez Wavetrac. Wspomnieć trzeba także o wydechu z regulowanymi klapami, pozwalającymi dostosować poziom głośności do indywidualnych wymagań.
Sporo dzieje się też we wnętrzu sprawiającym zaskakująco współczesne wrażenie. Kabina wykończona bielą, szarością i zielenią wyróżnia się fotelami Recaro CS, multimediami z łącznością Bluetooth, wzmacniaczem Focal oraz oczywiście skórą i Alkantarą.
Niestety wszystko to nie jest tanie. Theon Design życzy sobie aż 380 tys. funtów. W kwocie nie uwzględniono jednak dawcy w postaci oryginalnego 964, transportu ani podatków. Trzeba też uzbroić się w cierpliwość, gdyż czas oczekiwania wynosi aż 18 miesięcy.