Tesla spadła z rowerka. Model Y poza top 50 najpopularniejszych aut w Europie

Wbrew przewidywaniom internetowych znawców i wielbicieli Elona Muska, nowa odsłona Tesli Model Y nie poprawiła słabych wyników firmy. W kwietniu 2025 roku elektryczny SUV zajął dopiero 84. pozycję na europejskim rynku. A kto wygrał?

Tesla Model Y Juniper
Tesla Model Y Juniper
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

22.05.2025 10:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2023 roku Tesla Model Y była najpopularniejszym nowym autem w Europie, a rok 2024 zakończyła na wysokiej, czwartej pozycji. Dziś nie ma jej nawet w top 50. W kwietniu 2025 roku dawny hit zameldował się w ogonie stawki. Wygląda na to, że odświeżone wydanie modelu słabo przyjęło się na europejskim rynku.

Świetnie radzą sobie za to francuskie supermini. Numerem jeden kwietnia w Europie okazało się Renault Clio, które zakończyło miesiąc z liczbą 19 820 rejestracji. Druga była Dacia Sandero, trzeci Volkswagen Tiguan a czwarte i piąte miejsce przypadło Peugeotowi 208 oraz Citroënowi C3.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Po czterech miesiącach 2025 roku w ogólnej klasyfikacji wciąż prowadzi Dacia Sandero, która wygrała w pierwszym kwartale. Po piętach depcze jej jednak Peugeot 208 oraz wspomniane Clio. Szczegółowe wyniki top 10 europejskiej sprzedaży w okresie styczeń-kwiecień 2025 znajdziecie poniżej.

Najpopularniejsze nowe auta w Europie - styczeń-kwiecień 2025 według Dataforce

  1. Dacia Sandero - 87 585 sztuk
  2. Peugeot 208 - 75 108
  3. Renault Clio - 74 859
  4. VW Golf - 70 833
  5. VW Tiguan - 70 785
  6. Citroën C3 - 67 414
  7. VW T-Roc - 67 384
  8. Dacia Duster - 63 957
  9. Toyota Yaris Cross - 63 601
  10. Peugeot 2008 - 62 752

Jak widać, rynek wciąż należy do stosunkowo tanich i prostych aut z napędem spalinowym. Warto też zwrócić uwagę, że w poza Toyotą Yaris Cross, w pierwszej dziesiątce znajdują się wyłącznie auta europejskich producentów. To dobra wiadomość, gdyż branża potrzebuje lokalnego patriotyzmu jak nigdy wcześniej.

Komentarze (7)