Opel zrobił elektryczną rajdówkę. Będzie też wersja drogowa
Opel prezentuje Mokkę GSE Rally – elektryczną wersję swojego kompaktowego SUV-a, przygotowaną według nowych regulacji FIA eRally5. Nowy model zadebiutuje podczas ELE Rally Eindhoven i zapowiada wprowadzenie drogowej wersji GSE
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Opel, który w ostatnich latach nieco odsunął się od motorsportu, wprowadza do świata rajdów elektryczny model Mokka GSE Rally. Ten zmodyfikowany SUV wyróżnia się specjalnym malowaniem z czarnymi, szarymi i żółtymi grafikami oraz dużymi felgami z żółtymi zaciskami hamulcowymi. Sportowe dodatki do zderzaków i wlot powietrza na dachu podkreślają agresywny charakter pojazdu.
Pod maską Mokka GSE Rally kryje silnik elektryczny o mocy 278 KM i momencie obrotowym 345 Nm. Napęd przekazywany jest na przednie koła przez wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i sportową skrzynię biegów. Bateria o pojemności 54 kWh, znana z wersji Mokka Electric, została specjalnie zabezpieczona i osłonięta pod kątem rajdowych wyzwań.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zawieszenie zostało wzmocnione dzięki komponentom Bilstein, w tym wzmocnionym kolumnom McPhersona z przodu oraz zmodyfikowanym sprężynom i amortyzatorom na tylnej osi. Dla pełnego sportowego doświadczenia usunięto systemy ABS, ESP i kontrolę trakcji. Wnętrze pojazdu zostało odchudzone i wyposażone w klatkę bezpieczeństwa zgodną z normami FIA oraz fotele kubełkowe z sześciopunktowymi pasami.
Mokka GSE Rally została stworzona zgodnie z nowymi regulacjami FIA eRally5 i ma zastąpić dotychczasowy model Corsa Electric Rally z 2019 roku. Opel planuje udostępnić nowy model prywatnym klientom i zespołom na sezon rajdowy 2026. Wcześniej, w dniach 23-24 maja, prototyp pojawi się na rajdzie ELE Rally Eindhoven w Holandii, będącym częścią ADAC Opel Electric Rally Cup.
Debiut tego modelu zwiastuje również wprowadzenie drogowej wersji Mokka GSE, planowanej na 2025 rok. Oczekuje się, że pojazd będzie korzystał z podobnych rozwiązań technicznych co pokrewne modele, takie jak Abarth 600e czy Alfa Romeo Junior Veloce.