Fiat zrobił trójkołowca. To Piaggio Ape naszych czasów
Fiat wprowadza na rynek swój pierwszy trójkołowy pojazd elektryczny – Tris. Ten niewielki pojazd został zaprojektowany z myślą o dostawach ostatniej mili, mobilnych usług czy przewozu towarów.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiat Tris dostępny jest w trzech konfiguracjach: jako ciężarówka, kabina z podwoziem oraz platforma. Mierzący 3,17 metra długości pojazd jest o około 1,5 metra krótszy od Hondy Civic, ale oferuje przestrzeń ładunkową o powierzchni 2,25 metra kwadratowego, mogącą pomieścić standardowe europalety. Ładowność wynosi aż 540 kg.
Tris napędzany jest 48-woltowym silnikiem elektrycznym o mocy 12 KM i momencie obrotowym 45 Nm. Maksymalna prędkość pojazdu to 45 km/h, co czyni go idealnym rozwiązaniem do miejskich zadań transportowych.
Pojazd wyposażono w baterię o pojemności 6,9 kWh, zapewniającą zasięg do 90 km na jednym ładowaniu. Dzięki zintegrowanemu systemowi ładowania, Tris można naładować do 80% w ciągu 3,5 godziny, korzystając ze standardowego domowego gniazdka. Pełne naładowanie trwa 4 godziny i 40 minut.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mimo kompaktowych rozmiarów, Tris oferuje wiele udogodnień, takich jak zamykany schowek, ładowarkę USB-C, gniazdo 12V oraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 5,7 cala. Pojazd został zaprojektowany z myślą o rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu, ale spełnia europejskie normy homologacyjne. Wyposażony jest w trzypunktowy pas bezpieczeństwa, sygnał cofania oraz nowoczesne światła LED z charakterystycznym dla marki wzorem pixel design.
Fiat Tris przypomina nieco kultowe Piaggio Ape - popularnego włoskiego dostawczaka opartego na skuterze. Fiat planuje oferować usługi dostosowywania Tris do indywidualnych potrzeb poprzez swoją komercyjną sieć.