Pagani of Warsaw – oficjalny salon włoskiej marki w Warszawie

9 maja 2025 roku to przełomowa data dla polskiego rynku motoryzacyjnego – właśnie wtedy zostanie oficjalnie otwarty Pagani of Warsaw, pierwszy w Polsce i szósty w Europie autoryzowany salon tej ekskluzywnej włoskiej marki hipersamochodów.

Salon Pagani w Warszawie
Salon Pagani w Warszawie
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | La Squadra
Marcin Łobodziński

30.04.2025 07:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowoczesny obiekt przy ul. Wirażowej 21 w Warszawie powstał z inicjatywy Grupy Pietrzak i jest częścią wyjątkowego konceptu La Squadra. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to przedsmak Pagani w Polsce, bo marka rozpoczęła działalność w naszym kraju już w 2021 roku w grudniu.

Wtedy to oficjalnie ogłoszono wejście marki na nasz rynek. W maju 2022 roku miało miejsce historyczne wydarzenie – pierwszy egzemplarz Pagani (model Huayra Roadster) został przekazany polskiemu klientowi podczas uroczystości w Katowicach, w siedzibie La Squadra. Przez kolejne lata sprzedaż i obsługa klientów odbywały się właśnie w Katowicach, a budowa salonu w Warszawie była kolejnym etapem rozwoju marki w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy salon – wyjątkowa przestrzeń i doświadczenie

Pagani of Warsaw to nie tylko miejsce ekspozycji najnowszych modeli – w tym premierowego modelu Utopia oraz certyfikowanych egzemplarzy Huayra i Zonda – ale także autoryzowany serwis oraz przestrzeń dla wydarzeń i aktywności skierowanych do klientów oraz pasjonatów marki.

Ekspozycja o powierzchni 100 m² została zaprojektowana przez włoskie studio Pagani Arte, a jej wnętrza wykorzystują materiały charakterystyczne dla hipersamochodów Pagani: włókno węglowe, skórę i tytan. Całość tworzy niepowtarzalny klimat modeńskiego Atelier i zapewnia autentyczne doznania związane z marką.

"Otwarcie Pagani of Warsaw to ważny krok w naszej misji przybliżania doświadczenia Pagani entuzjastom na całym świecie. Polska to dynamiczny, szybko rozwijający się rynek, gdzie widzimy coraz większą wrażliwość na technologię, doznania estetyczne i kulturę rzemiosła. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi zespołu Pagani of Warsaw jesteśmy pewni, że wartości naszej marki będą reprezentowane z autentycznością i wizją, wspierając rozwój Pagani w tym regionie."

Horacio Paganizałożyciel i główny projektant Pagani Automobili

Otwarcie salonu Pagani of Warsaw to także kolejny ważny etap w rozwoju projektu La Squadra, stworzonego przez Jakuba Pietrzaka w 2013 roku. La Squadra od lat buduje społeczność wokół najbardziej pożądanych samochodów świata, organizując ekspozycje, wydarzenia i aktywności dla kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji. Nowy salon w Warszawie jest pierwszym rozdziałem większego projektu, którego celem jest stworzenie domu dla najcenniejszych dzieł motoryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pagani of Warsaw dołącza tym samym do elitarnego grona europejskich salonów marki, obok takich lokalizacji jak Monako, Stuttgart, Kopenhaga, Lugano i Manchester. To symboliczny sukces nie tylko dla Grupy Pietrzak, ale także dla całego polskiego rynku motoryzacyjnego.

Pagani of Warsaw powstało zarówno dla klientów, jak i pasjonatów marki. Chcieliśmy, by była to niepowtarzalna przestrzeń, która spełni wysokie standardy marki, ale będzie też miejscem pierwszego kontaktu z jej światem. Wspólnie z Aerola Studios i Aleksandrą Dobrowolską zaprojektowaliśmy całkowicie nowy sposób prezentacji samochodów, ich oświetlenia i otoczenia – z ruchomymi ścianami, technicznymi siatkami oraz wielką kopułą inspirowaną architekturą Panteonu. To proaktywne działanie i polski wkład w markę Pagani – świadectwo, że showroom marki tak wyjątkowej jak Pagani może być równie artystyczny i innowacyjny, jak same samochody

Jakub PietrzakZałożyciel La Squadra
Komentarze (0)