Pierwsze auto wydane przez polski salon Pagani. To Huayra Roadster za kilkanaście milionów złotych
Salon Pagani of Warsaw rozpoczął swoją działalność pod koniec zeszłego roku, a już świętuje swój pierwszy sukces. Polskiemu klientowi przekazano niezwykle cenny egzemplarz limitowanego do 100 sztuk na świecie modelu Huayra Roadster.
12.05.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć marka Pagani zaprezentowała swój pierwszy samochód zaledwie w 1999 roku, dziś należy do wąskiego grona absolutnie najbardziej ekskluzywnych producentów na świecie. Przez ostatnie ćwierć wieku dostarczyła do klientów w sumie zaledwie kilkaset egzemplarzy dwóch modeli Zonda i Huayra, a wartość każdego z nich jest dziś liczona w milionach euro.
Od 2021 roku Pagani dysponuje oficjalnym przedstawicielstwem na polskim rynku za pośrednictwem salonu Pagani of Warsaw. Prowadzi je Grupa Pietrzak, która już wcześniej odniosła na naszym rynku sukcesy w reprezentowaniu takich marek jak Ferrari, Maserati i Alpine. W portfolio grupy od niedawna, obok Pagani, znajduje się również drugi legendarny producent hipersamochodów, szwedzki Koenigsegg (zobacz moją relację z rozpoczęcia działalności salonu Koenigsegga w Katowicach).
Grupa Pietrzak krzewi również w Polsce kulturę motoryzacyjną na najwyższym poziomie poprzez wydarzenia na terenie całego kraju oraz przez obiekt La Squadra w Katowicach. To tam też został wydany pierwszy egzemplarz Pagani za pośrednictwem oficjalnego przedstawicielstwa (choć wcześniej Grupa Pietrzak pośredniczyła również w dostarczeniu egzemplarzy Huayry polskim odbiorcom).
Opisywany samochód to Huayra Roadster z roku 2017. Łączna produkcja tego modelu wyniosła 100 egzemplarzy i odbyła się na przestrzeni lat 2017–2020. W porównaniu do produkowanego wcześniej modelu Huayra w wersji zamkniętej wprowadzono wiele modyfikacji w projekcie całego nadwozia. Pośrodku ręcznie wykonywanej we Włoszech ramy z włókna węglowego montowany jest dostarczany przez Mercedesa-AMG, podwójnie doładowany silnik V12 o pojemności 6 litrów.
W tym dokładnie modelu generował 764 KM i 1000 Nm. Dzięki zastosowaniu wyłącznie najcenniejszych materiałów waga Roadstera wynosi zaledwie 1280 kg. Więcej o tym modelu możesz dowiedzieć się z mojego testu Huayry BC Roadster przeprowadzonego wspólnie z jego twórcą Horacio Paganim.
Każdy egzemplarz Huayry staje się bezcennym obiektem kolekcjonerskim od samego momentu jego ukończenia i nie inaczej jest w przypadku tego dostarczonego do polskiego klienta. Pięcioletnie auto obecnie osiąga wartość wyższą niż w momencie debiutu. Wynosi ona około 3,3 mln euro, czyli ponad 15 mln zł. To jeden z najdroższych samochodów w historii sprzedanych w polskim salonie samochodowym (rekord w tej chwili należy nadal do Astona Martina Valkyrie, którego cena wynosiła ponad 15 mln zł netto).
Pomimo tak abstrakcyjnego rzędu cen salon Pagani of Warsaw nie może narzekać na brak klientów. Jak udało mi się ustalić, jeszcze w tym roku zostaną przekazane do polskich odbiorców kolejne egzemplarze Huayry, w tym Huayra R: limitowany do zaledwie 30 egzemplarzy na świecie hipersamochód bez homologacji drogowej.