Odświeżone GTI wchodzi do sprzedaży. Najmocniejszy w historii
Volkswagen rozpoczął sprzedaż odświeżonego Golfa GTI, który teraz dysponuje większą mocą. Jest też mocniejsza wersja o nazwie Clubsport z mocą do niedawna zarezerwowaną dla Golfa R.
11.09.2024 | aktual.: 11.09.2024 09:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
265 KM mocy w bazowej wersji Golfa GTI – takiego poziomu jeszcze nie było. Dzięki temu auto teoretycznie rozpędzi się do 100 km/h w czasie 5,9 s. Ale jeszcze bardziej imponuje moc Golfa GTI Clubsporta, który ma 300-konny silnik. Do niedawna ten poziom był dostępny tylko w Golfie R. Takie GTI z przednim napędem ma się rozpędzić do setki w 5,6 s. Choć każdy doświadczony kierowca wie, że będzie to bardzo trudne, jeśli w ogóle możliwe.
O trakcję mają dbać sportowe opony i elektroniczna szpera, ale nadal jest to samochód z napędzaną przednią osią. Pomocna będzie także standardowa skrzynia DSG z siedmioma przełożeniami i możliwością zmiany biegów ręcznie za pomocą łopatek na kierownicy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Odświeżony jest nie tylko cały samochód, ale także (a w przypadku GTI przede wszystkim,) silnik 2.0 TSI. Wariant podstawowy dzięki zmianom generuje teraz 370 Nm momentu obrotowego już od 1600 obr./min.
Cena bazowego Golfa GTI startuje od 179 790 zł. Wersja Clubsport kosztuje 4100 zł więcej. Różni się nie tylko mocą silnika i osiągami, ale także delikatnie stylizacją.
Odświeżony
Niezależnie od wersji odświeżony Golf GTI z przeprojektowanym przodem jest wyposażony teraz w oświetlenie LED IQ.Light, a zasięg świateł drogowych udało się wydłużyć do ok. 500 m. Standardowo Golf GTI opuszcza fabrykę na 17-calowych felgach aluminiowych, a GTI Clubsport ma o cal większe. W opcji dla obu samochodów przygotowano obręcze 19-calowe z pięcioma owalnymi otworami, nawiązującymi do Golfa GTI piątej generacji.
Wewnątrz Golf GTI ma sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i typową dla tego wariantu tapicerką w kratkę. Wyróżnia się także czerwonymi przeszyciami na siedzeniach, podłokietniku, dywanikach i kierownicy. Cechą GTI jest sposób działania przycisku uruchamiania silnika, który po otwarciu drzwi pulsuje na czerwono do momentu naciśnięcia.
Standardem wyposażenia GTI są nakładki na pedały ze stali nierdzewnej, czarna podsufitka i ulepszony Digital Cockpit Pro, a także nowy system infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala. Na nowo opracowano również sterowanie podświetlanymi, dotykowymi sliderami do automatycznej klimatyzacji i regulacji głośności. Wszystko po to, by było wygodniej.
Golf GTI ma także asystenta głosowego IDA, który wykorzystuje oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ChatGPT do udzielania odpowiedzi na pytania. Niestety aktualizacja z polskim językiem pojawi się dopiero na przełomie listopada i grudnia.