Po nocy w Le Mans Polacy na czele. Śmiechowski prowadzi w LMP2, a Kubica walczy w generalce
Noc i poranek są prawdziwymi sprawdzianami podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Kierowcy i całe zespoły wystawieni są na ogromne zmęczenie. Nasi reprezentaci radzą sobie wzorowo. Inter Europol Competition #43 z Kubą Śmiechowskim w składzie prowadzi w LMP2, natomiast AF Corsę #83 z Robertem Kubicą za kierownicą walczy o zwycięstwo w generalce.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z przewidywaniami Ferrari 499P w tegorocznym Le Mans wygląda na najszybszą konstrukcję. W tym stopniu, że aktualnie włoskie samochody zajmują całe podium hypercarów i to mimo sporej liczby kar dla fabrycznych samochodów #50 i #51. Z nieco mniejszymi przeciwnościami walczy ekipa Roberta Kubicy #83, który podczas swojej porannej zmiany ma rewelacyjne tempo. Polak jest najszybszy na torze i traci pojedyncze sekundy do lidera.
Jednak Ferrari nie może jeszcze świętować. Przede wszystkim dlatego, że do końca ścigania jeszcze 6,5h, ale też z powodu postawy innych zespołów. Niewiele za podium są Porsche #6 (które od początku ma świetne tempo), Toyota #8 (która pokazała już wieczorem i w nocy, że doświadczonych japończyków nie można nigdy skreślać), Cadillac #12, BMW #15, Porsche #5, Toyota #7, Cadillac #38, BMW #20 i Porsche #4. A wymieniłem tylko zespoły, które cały czas są na tym samym okrążeniu co lider wyścigu. To pokazuje, że w tym roku stawka jest rekordowo wyrównana.
W LMP2 prowadzą nasi polscy faworyci, czyli zespół Inter Europol Competition #43 z Kubą Śmiechowskim w składzie. Zwycięscy sprzed dwóch lat już nie są czarnym koniem jak wtedy, tylko zespołem, który uchodzi za jeden z najmocniejszych w stawce i od początku było wiadomo, że będzie walczył o najwyższy stopień podium. Jednak tutaj też walka jest niezwykle zacięta i będzie toczyć się do samego końca.
W klasie GT3 stawka jest tylko nieco bardziej rozciągnięta, a jej liderem jest zespół Manthey startujący w Porsche 911 GT3 R #92. Na drugim miejscu znajduje się Ferrari zespołu Vista AF Corse #21, a prowizoryczne podium zamyka TF Sport #81 w Chevrolecie Corvette.