Poradniki i mechanikaFord Focus Vignale vs. VW Golf. Porównujemy kompakty za 100 tys. zł

Ford Focus Vignale vs. VW Golf. Porównujemy kompakty za 100 tys. zł

To jest nieuniknione. Nowy Ford Focus prędzej czy później spotka się w porównaniu z Volkswagenem Golfem, uważanym za króla segmentu C. Nic nie stoi na przeszkodzie, by już teraz porównać oferty. Postanowiłem sprawdzić bogato wyposażone kompakty.

Ford Focus Vignale vs. Volkswagen Golf
Ford Focus Vignale vs. Volkswagen Golf
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen/Ford
Marcin Łobodziński

11.07.2018 | aktual.: 30.03.2023 11:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak już wiecie, Ford Focus Vignale to dobry wybór, jeżeli na auto kompaktowe chcecie przeznaczyć kwotę powyżej 100 tys. zł. Prawda jest taka, że dobrze wyposażony przedstawiciel segmentu C z dość dynamicznym silnikiem mniej więcej tyle kosztuje i nie jest to bardzo zależne od marki.

Dlatego też postanowiłem sprawdzić jak nowy Ford Focus Vignale wypada na tle Volkswagena Golfa w bogatym standardzie Highline, który, podobnie jak linia Vignale Forda, sprawia, że ma się wrażenie przebywania w samochodzie klasy premium. W kwestii silnikasprawdzamy samochody z benzynowymi jednostkami 1.5 o mocy 150 KM.

Dlaczego Vignale?

Oczywiście lepszym wyborem wydaje się tańszy od Golfa o 2 tys. zł Ford Focus Titanium, ale mało który klient wybiera bogate specyfikacje w standardzie. Zwykle oczekuje czegoś znacznie więcej, zatem konfigurowanie aut kończy się zwykle i tak sumą 100 tys. zł lub wyższą.

Przewagą Focusa Vignale nad innymi kompaktami jest seryjna tapicerka ze skóry i elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Za chwilę się przekonacie, że to decydujący atut przy porównaniu z golfem.
Przewagą Focusa Vignale nad innymi kompaktami jest seryjna tapicerka ze skóry i elektrycznie regulowany fotel kierowcy. Za chwilę się przekonacie, że to decydujący atut przy porównaniu z golfem.© fot. mat. prasowe

Teoretycznie więc, Focus Vignale od razu daje mniej więcej to, czego klienci oczekują od samochodu kompaktowego z wyższej półki. Jak wykazałem w jednym z wcześniejszych artykułów, doposażenie Focusa Titanium do poziomu Vignale daje podobną cenę, ale to w Vignale mamy lepsze jakościowo materiały, czyli... porównywalne z Golfem Highline.

Nowy Ford Focus Vignale kontra VW Golf Highline

Na starcie Ford Focus dużo traci do Volkswagena Golfa. W wersji ze 150-konnym silnikiem kosztuje 99,3 tys. zł przy cenie konkurenta 84 850 zł. Jednak lista standardowego wyposażenia Focusa jest znacznie dłuższa.

Nowy Ford Focus Vignale vs. Volkswagen Golf Highline

(porównanie wyposażenia)

wyposażenie

Ford FocusVolkswagen Golf
Asystent pasa ruchuTAK

Pakiet Drogowy

(2660 zł)

Head-up displayTAKNIE
Tempomat

pasywny

(aktywny w pakiecie Technology)

aktywny
Asystent parkowaniaTAK2030 zł
System rozpoznawania zmęczenia

Pakiet Technology

(2000 zł)

TAK
Diodowe reflekoryTAK

2230 zł

lub

Pakiet Techniczny

(3600 zł)

MultimediaRadioodtwarzacz z SYNC3 z nawigacją satelitarną, 8" kolorowy ekran dotykowy, Applink 3.0, Apple CarPlay, Android Auto, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i funkcją
sterowania głosem w języku polskim, funkcja wzywania pomocy, 2x USB, zdalne sterowanie na kierownicy, 6 głośników
System radiowy "Composition Colour" z 6,5 calowym,kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami z przodu, czytnikiem kart SD oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3
NawigacjaTAK4680 zł
Skórzana tapicerka TAK9150 zł
Dostęp bezkluczykowyTAK

1690 zł

lub

Pakiet Techniczny

(3600 zł)

Elektryczna regulacja fotela kierowcyTAKNIE
Obręcze kół17-calowe

16-calowe

17-calowe (1640 zł)

Cena bazowa samochodu99 300 zł84 950 zł
Cena po doposażeniu101 300 zł108 610 zł

Cena po doposażeniu

(bez skórzanej tapicerki)

 100 640 zł

dodatkowe, wybrane opcje

Ford FocusVolkswagen Golf
system ostrzegania o pojazdach w martwej strefie1500 zł1510 zł
Reflektory diodowe adaptacyjne

Pakiet Design 5

(5000 zł)

dodatkowo z 18-calowymi felgami
 

3540 zł

lub

z pakietem technicznym 1320

18-calowe felgi2600 zł3720 zł
Zawieszenie adaptacyjne4400 zł4460 zł
Automatyczna skrzynia biegów9950 zł9900 zł

Aby zrównać ze sobą oba auta bez większego zamieszania, należy doposażyć Forda Focusa w pakiet Technology, a Volkswagena Golfa w pakiet Drogowy. Tylko wtedy mają podobne funkcje w zakresie bezpieczeństwa i komfortu.

Niestety Golf wciąż nie ma diodowych reflektorów i bezkluczykowego dostępu, zatem trzeba jeszcze dodać pakiet Techniczny. Ponadto jest kilka pojedynczych opcji, by zrównać wyposażenie z Vignale, w tym dość droga nawigacja.

Lista wyposażenia standardowego Volkswagena Golfa Highline nie jest tak długa jak Forda Focusa Vignale, ale opcji jest więcej.
Lista wyposażenia standardowego Volkswagena Golfa Highline nie jest tak długa jak Forda Focusa Vignale, ale opcji jest więcej.© fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf ma jednak przewagę w cenie nad Focusem dopóki nie dotkniemy tematu siedzeń. Otóż najdroższą opcją, a standardem w fordzie, jest skórzana tapicerka, kosztująca u Volkswagena 9150 zł, a niekoniecznie będąca ulubionym elementem wyposażenia klientów.

I to w zasadzie ona sprawia, że Golf przegrywa pojedynek na ceny i wyposażenie, ponieważ po odjęciu tej opcji, a dołożeniu podgrzewanych siedzeń jest minimalnie od forda tańszy. Jednak wciąż nie oferuje jednego elementu, jakim jest elektryczna regulacja fotela kierowcy, czego nie można zamówić nawet jako opcji.

Szukasz luksusowego kompaktu, ale nie chcesz przepłacać? Ford Focus Vignale wydaje się być dobrą ofertą.
Szukasz luksusowego kompaktu, ale nie chcesz przepłacać? Ford Focus Vignale wydaje się być dobrą ofertą.© fot. mat. prasowe

Czy Ford Focus ewidentnie wygrywa to porównanie? Obiektywnie tak, ale trudno jednoznacznie to powiedzieć, ponieważ wiele zależy od gustu klienta.

Jednak różnica na jego korzyść wynosząca 7310 zł pokazuje, że Ford Focus Vignale jest naprawdę dobrze skonfigurowanym autem, choć, gdy nie uwzględnimy skórzanej tapicerki i elektrycznej regulacji fotela, okazuje się też, że Golf nie jest tak drogi jak się wielu osobom wydaje.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (7)