Ford Focus
Ford Focus to model należący do segmentu C produkowany od 1998 roku jako następca modelu Ford Escort. Auto zyskało dużą popularność na całym świecie i jest produkowane do dziś.
Ford Focus – informacje ogólne
Samochód osobowy Ford Focus produkowany jest przez koncert Ford Motor Company od 1998 roku, powstały trzy generacje, a czwarta planowana jest na 2019 rok. Poprzednikiem tego popularnego auta klasy niższej średniej był Ford Escort, którego produkcję w Europie zakończono w 2004 roku. Model trafił na nasz rodzimy rynek w wersji nieco różniącej się od tej przeznaczonej na rynek amerykański. Wśród konkurencji Focusa znalazły się takie samochody jak: Peugeot 307, Renault Mégane, SEAT León, Toyota Auris, Honda Civic.
Ford Focus – dane techniczne
Ford Focus dostępny jest z kilkoma rodzajami nadwozia: hatchback, sedan, electric, kombi, coupé i kabriolet. Jest to dość przestronny model i w zależności od wariantu ma cztery lub pięć siedzeń oraz bagażnik o pojemności 534–1580 litrów.
Silniki Forda Focusa o mocy od 75 KM do 350 KM mają trzy, cztery lub pięć cylindrów, dostępne są w wersji benzynowej lub z dieslem. Skrzynia biegów Focusa może być manualna, automatyczna lub półautomatyczna, a prędkość maksymalna, jaką mogą osiągać poszczególne wersje tego modelu, zamyka się w przedziale ok. 164– 263 km/h.
Ford Focus – spalanie
Ford Focus spala średnio 4–10 l na 100 km. W przypadku silników benzynowych dobre średnie wyniki osiąga Focus trzeciej generacji (6–11 l/100 km), wygrywa też w przypadku diesla, utrzymując się poniżej 6 litrów. Pierwsza i druga generacja z dieslem zużywa około 5,5–6,5 l na 100 kilometrów.
Ford Focus – opinie
Ford Focus jest chwalony za ergonomię jazdy oraz dużą przestrzeń dla pasażerów, zaś do minusów należy słabe wytłumienie i dość wysokie koszty utrzymania głównie w przypadku starszych aut. Jeśli chodzi o kwestię problemów techniczny, samochody marki Ford Focus w wersji z dieslem (szczególnie w przypadku drugiej generacji) mają dość awaryjny jest silnik. W modelach z manualną skrzynią biegów zdarzają się wycieki oleju. Układ jezdny sprawuje się dobrze, awarie mogą zacząć się pojawiać dopiero przy większym przebiegu – zazwyczaj wymiany wymaga wahacz bądź łącznik stabilizatora. Mogą się też pojawić problemy z elektroniką, np. a regulacją szyb lub radiem.
For Focus jest chwalony ze względu na wygląd, dość rzadkie usterki i stosunkowo niski koszt zakupu – używanego Focusa III generacji można kupić już za 30–50 tys. zł. Opinie odnośnie dynamiki jazdy i awaryjności tego modelu są w dużej mierze pozytywne.