Małe auto, duży silnik. Siedem ciekawych kompaktów
Przyzwyczajeni dziś do małych silników często łapiemy się na tym, że dużą nazywamy jednostkę dwulitrową. Jednak dobrze jeszcze pamiętamy czasy, kiedy większe motory montowano pod maską nie tylko aut klasy średniej, ale i kompaktów.
21.10.2024 09:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dziś w klasie średniej tylko w autach marek premium można znaleźć pod maską silnik o pojemności większej niż 2 litry i to w wariantach sportowych. Choć i o to niełatwo. Mercedes w ogóle nie ma takich silników do Klasy C. Audi tylko dla modelu S4, a BMW jest tu wyjątkiem, bo oferuje diesla i benzynę o pojemności 3 litrów. Volvo, Jaguar, Alfa Romeo – tylko ta ostatnia marka ma motor 2,2 litra, ale wyłącznie diesla i wciąż 4-cylindrowego.
Tymczasem jeszcze kilkanaście lat temu, można było wyjechać z salonu kompaktem z 2-litrówką pod maską i nie były to najczęściej warianty sportowe. Nie brakowało też silników pięcio- czy nawet sześciocylindrowych o pojemności niekiedy za dużej do gabarytów samochodu. Oto kilka najciekawszych przykładów.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.