Idealne kombi na trasę. Siedem modeli, które palą mniej niż 5 litrów
Z punktu widzenia rozsądku, te auta mają wszystko, czego potrzeba - są komfortowe, stosunkowo młode, dobrze wyposażone, a przy tym nie kosztują majątku, ale co najważniejsze - mało palą. Oto siedem modeli, które doskonale sprawdzą się podczas podróży.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Megane III Grandtour 1.5 dCi 85 KM - 3,8 l/100 km
Trzecia generacja Megane, mimo upływu lat, nadal intryguje wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Co najważniejsze, model nie jest tak kapryśny, jak poprzednik. Najbardziej ekonomiczny wybór, tak pod kątem serwisu, jak i użytkowania, stanowi silnik 1.5 dCi z lat 2009-2011. Moc 85 KM nie zapewnia co prawda oszałamiających osiągów, ale za to bardzo niskie spalanie - jednostka potrzebuje niespełna 4 litry oleju napędowego na 100 km podczas oszczędnej jazdy. Dodatkowo, oferuje przestronny bagażnik o pojemności 524 litrów.
Ford Focus III Kombi 1.5 TDCi 120 KM - 4,2 l/100 km
Focus z dieslem to synonim oszczędności, a swego czasu był popularny wśród flotowców. Mimo nieprzesadnie dużego, bo 476-litrowego bagażnika, dobrze sprawdzi się także podczas rodzinnych wypadów. Model z 1,5-litrowym dieslem o mocy 120 KM z lat 2014-2018 (czyli po faceliftingu), jest jednym z najoszczędniejszych według użytkowników AutoCentrum.pl. Do tego dochodzi dobre wyposażenie, niezły komfort i świetne prowadzenie.
Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI 105 KM - 4,2 l/100 km
Kto szuka równie oszczędnego auta, ale potrzebuje też większej przestrzeni (605-litrowy kufer), powinien pochylić się nad Volkswagenem Golfem z 1,6-litrowym turbodieslem - to klasyka dla poszukujących oszczędnego i praktycznego auta. Modele z lat 2013-2017 są uznawane za najoszczędniejsze przez użytkowników AutoCentrum.pl.
Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDI 120 KM - 4,4 l/00 km
Peugeot 308, poza bardzo niskim spalaniem, oferuje także oryginalny i minimalistyczny kokpit z małą kierownicą, która może wymagać przyzwyczajenia. Samochód kusi przy tym bogatym wyposażeniem, a wśród użytkowników Autocentrum.pl, za najoszczędniejsze uchodzą modele z lat 2015-2017. Również popularny wśród flotowców model oferuje przy tym bagażnik o pojemności 556 l.
Peugeot 508 SW 2.0 HDI 140 KM - 4,7 l/100 km
Większy silnik w większym aucie bynajmniej nie jest mniej oszczędny. Dla miłośników klasy średniej, Peugeot 508 z dwulitrowym dieslem o mocy 140 KM z lat 2011-2014 potrafi palić tylko 4,7 litra ON na 100 km. Oferuje także 612-litrowy bagażnik i komfortowe wnętrze.
BMW Serii 3 Touring F31 184 KM - 4,9 l/100 km
Chociaż BMW słynie z rzędowych, sześciocylindrowych jednostek, a jednostki wysokoprężne w tej konfiguracji również należą do oszczędnych, według użytkowników Autocentrum.pl warto zwrócić także uwagę na dwulitrowego turbodiesla, który łączy osiągi z jeszcze niższym spalaniem. Najoszczędniejsze są modele o mocy 184 KM z lat 2012-2015. Choć bagażnik ma tylko 495 litrów, samochód rekompensuje to komfortem jazdy i świetnym prowadzeniem.
Škoda Superb II 2.0 TDI 170 KM – 5,0 l/100 km
Druga generacja Superba, szczególnie przed liftingiem, to prawdziwy król, jeśli chodzi o połączenie dynamiki, ogromnej przestrzeni oraz niskiego zużycia paliwa. 2.0 TDI w 170-konnej wersji z lat 2010-2013 zużywa około 5 litrów na 100 km, a przy tym oferuje 612-litrowy bagażnik i dobre wyposażenie. Na rynku jest wiele egzemplarzy, choć niektóre mają za sobą intensywną eksploatację.