Nowe Subaru Outback. Debiutuje kolejna odsłona ikony uterenowionych kombi
To prawdziwa ikona w segmencie aut typu kombi, ale pod każdym względem przypominających SUV-y. Subaru wciąż oferuje Outbacka z kultowym napędem i znakomitymi właściwościami jezdnymi. Zadbano też o bezpieczeństwo i komfort.
19.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Inżynierowie marki Subaru opracowali zupełnie nowe zawieszenie, które jest lżejsze i bardziej elastyczne niż wcześniej. W przedniej osi zastosowali kolumny MacPhersona z amortyzatorami ze sprężynowymi tłumikami odbicia. Z tyłu jest układ dwuwahaczowy, niezależny, na nowej, bardzo sztywnej ramie pomocniczej.
Napęd Symmetrical AWD wzbogacono o funkcję Vector Torque oraz system kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia. 22-centymetrowy prześwit Outbacka kwalifikuje go do najbardziej dzielnych terenowo SUV-ów, choć tak na dobrą sprawę jest to kombi.
Po pierwsze bezpieczeństwo
Zbudowany na nowej płycie podłogowej Subaru Global Platform, której sztywność wzrosła w stosunku do poprzedniej o 70 proc., nowy Outback pochłania o 40 proc. więcej energii przy uderzeniu, a firma liczy na najwyższą ocenę w zakresie bezpieczeństwa w badaniu amerykańskiego instytutu IIHS.
Asystę dla kierowcy realizują układy wspomagania jazdy oparte o działanie kamery EyeSight Subaru. Nowością jest system DriverFocus Distraction Mitigation, który wykorzystuje kamerę na podczerwień i technologię rozpoznawania twarzy, aby wykryć oznaki zmęczenia kierowcy lub rozproszenia jego uwagi. Układ daje ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne.
Po drugie komfort
Subaru skupiło się mocno na bezpieczeństwie, ale też na komforcie jazdy. Wnętrze wyciszono średnio o 3 dB przy prędkości autostradowej. Uzyskano to głównie dzięki nowemu nadwoziu oraz izolującym szybom.
Wyposażenie bogatszych wersji samochodu obejmuje 10-kierunkową regulację fotela kierowcy, podgrzewanie przednich i tylnych siedzeń, wentylację foteli i cztery porty USB. Pasażerowie mają do dyspozycji multimedia z ekranem dotykowym o przekątnej 11,6 cala postawionym pionowo zgodnie z nowymi amerykańskimi trendami.
Nawigację wraz z informacjami o ciekawych miejscach turystycznych oraz ostrzeżeniami o korkach dostarcza firma TomTom. Auto jest wyposażone w hot spot Wi-Fi oraz w opcji w nagłośnienie marki Harman Kardon.
Po trzecie bokser i CVT
Za napęd tradycyjnie odpowiadają silniki typu bokser. Podstawowy wariant wolnossący o pojemności 2,5 l daje moc 182 KM. Dla osób żądnych lepszych osiągów przygotowano silnik 2,4 l z turbodoładowaniem. Generuje moc 260 KM i 376 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min.
Obie jednostki są łączone z bezstopniową przekładnią lineatronic, która w trybie manualnym imituje 8 przełożeń. Pomimo automatu, samochód ma zdolność do holowania przyczepy o masie 3500 funtów (prawie 1600 kg).