Hyundai i Kia łączą siły z Samsungiem. Chodzi o oprogramowanie i multimedia
Współpraca ma zaowocować powstaniem nowych systemów łączności oraz multimediów i zapewnić użytkownikom "lepsze doświadczenia".
27.09.2024 | aktual.: 27.09.2024 14:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Biorąc pod uwagę koreańskie pochodzenie wszystkich zainteresowanych stron, dziwi fakt, że do zawiązania takiego sojuszu doszło dopiero teraz. Hyundai, Kia i Samsung oficjalnie ogłaszają współpracę na polu oprogramowania i nowych technologii. Co to oznacza dla branży oraz samych użytkowników?
Za realizację wspólnych projektów odpowiedzialna będzie spółka 42dot, która ma dostarczać nowe technologie ułatwiające integrację produktów Hyundai i Kia z produktami Samsunga, choć nie tylko.
W założeniach powstanie bowiem otwarty ekosystem kompatybilny z usługą SmartThings Samsunga, zapewniającą bezprzewodową łączność pomiędzy urządzeniami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia, Hyundai i Samsung chcą opracować technologię łączącą nowe samochody ze smartfonami i innymi zewnętrznymi urządzeniami, tworząc usługi zoptymalizowane pod kątem stylu życia czy gustów klientów.
Współpraca zaowocuje najprawdopodobniej powstaniem nowego, zintegrowanego i zunifikowanego systemu multimedialnego, który znajdzie zastosowanie we wszystkich pojazdach obu marek.
Nowy ekosystem będzie kolejnym przejawem multimedialnej unifikacji z udziałem technologicznego giganta. Wcześniej na podobny krok zdecydowało się Google, którego multimedia znajdziemy m.in. w nowych modelach Volvo i Renault.