Honda Civic Type R z problemami w teście łosia. Wypadła słabiej niż standardowa wersja

Honda civic type R została poddana testowi łosia, a jego wynik był zaskakujący. Mimo sportowych poprawek Type R miał spore problemy z podsterownością, lecz to nie jedyna ujma na honorze tego modelu.

Test łosia Hondy Civic Type R
Test łosia Hondy Civic Type R
Źródło zdjęć: © YouTube | km77
Kamil Niewiński

21.08.2023 | aktual.: 24.08.2023 08:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Większość osób interesujących się motoryzacją z pewnością wie, czym jest test łosia. Ma on sprawdzić zwrotność i stabilność auta w hipotetycznej sytuacji, gdy przy większej prędkości konieczne jest nagłe ominięcie sporego obiektu na drodze. Wpadki podczas tego testu czasem mogą śmieszyć, czasem zaś są powodem sporych kłopotów dla producentów. Sporo w tym temacie może powiedzieć chociażby Mercedes.

W przeprowadzaniu tej próby mocno lubuje się hiszpański portal "km77" i to właśnie on często dostarcza nam wiedzy na temat tego, jak wchodzące na rynek modele radzą sobie z testem łosia. Tym razem na tapet została wzięta honda civic type R, a jej wynik okazał się rozczarowujący.

Honda Civic Type R 2023 - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com

Recenzent był zaskoczony podsterownością samochodu w momencie, gdy wykonał manewr z taką samą prędkością, co w przypadku standardowej hondy civic. Mimo poprawek w zawieszeniu i podwoziu, a także sportowych opon, type R zdołał wykonać udany manewr dopiero przy prędkości wejściowej na poziomie 74 km/h. Dla porównania bazowa honda civic zdołała uczynić to przy prędkości 77 km/h. 

Zdecydowano się wykonać kilka prób, a z każdą z nich było coraz lepiej - głównie z uwagi na fakt, że z każdym podejściem opony były coraz lepiej dogrzane, a zachowanie auta było bardziej przewidywalne. Nawet wtedy jednak nie zdołano osiągnąć pułapu standardowego civica. Z dwojga złego lepiej jednak, że problemem jest podsterowność niż nadsterowność i tendencje do przechyłów. Nie zmienia to jednak faktu, że po civicu type R spodziewano się w tym aspekcie trochę więcej.

Ostatecznie jednak w recenzji "km77" nie spotkamy się tylko z negatywnymi aspektami. W podsumowaniu pada stwierdzenie, że jest to jeden z najbardziej ekscytujących samochodów w swojej klasie cenowej, w szczególności podczas jazdy po drogach publicznych.

Komentarze (4)