Euro NCAP rozbiło pięć modeli. Tylko jeden nie zasłużył na najwyższą notę
Po kilku słabszych występach z końcówki 2021 roku powracamy do pięciogwiazdkowych wyników. Euro NCAP sprawdziło kilka rynkowych premier. O dziwo najsłabiej z nich pod względem bezpieczeństwa wypadł najbardziej prestiżowy model.
02.03.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mowa o BMW Serii 2, które jako jedyne w najnowszym zestawieniu zdobyło "tylko" 4 gwiazdki. Pozostałe testowane modele odnotowały imponujące wyniki, wliczając w to elektryczną premierę Renault czy nowego crossovera Volkswagena. Z detalami możecie zapoznać się poniżej.
BMW Serii 2 Coupe
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Systemy wsparcia: 64 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW 2 Series Coupé 2022
Volkswagen Taigo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.
Systemy wsparcia: 70 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW Taigo 2022
Volkswagen Polo
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Systemy wsparcia: 70 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW Polo 2022
Lexus NX
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
Systemy wsparcia: 91 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Lexus NX 2022
Renault Megane E-Tech
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
Systemy wsparcia: 79 proc.