Euro NCAP rozbiło aż 12 aut. Jedno z nich dostało 0 gwiazdek
Końcówka roku okazała się bardzo pracowita dla Euro NCAP. Testom zderzeniowym poddano aż 12 modeli. Większość z nich zasłużyła na wysokie noty. Niestety, nie obyło się bez zaskakujących wyjątków takich jak Renault Zoe i Dacia Spring.
09.12.2021 | aktual.: 14.03.2023 14:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Renault Zoe to negatywna niespodzianka ostatniej serii testów NCAP. Popularny elektryk zakończył próbę z wynikiem 0 gwiazdek. Dotąd ten niechlubny wynik osiągnęły tylko 2 samochody. Jak twierdzą przedstawiciele Euro NCAP, jedną z przyczyn takiego rezultatu są boczne poduszki powietrzne, które w najnowszym wydaniu modelu chronią tylko klatkę piersiową, a nie klatkę i głowę, jak miało to miejsce wcześniej.
Testujący zwrócili też uwagę na brak systemów wsparcia, które dziś uznaje się za powszechne, takich jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa czy automatyczne hamowanie awaryjne. Niewiele lepiej od Zoe poradził sobie budżetowy elektryk Spring, który dostał jedną gwiazdkę. Szczegółowe wyniki aut rozbitych niedawno przez NCAP znajdziecie poniżej.
Renault Zoe
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 43 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 52 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.
Systemy wsparcia: 14 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Renault ZOE 2021
Dacia Spring
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 49 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 56 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 39 proc.
Systemy wsparcia: 32 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Dacia Spring 2021
BMW iX
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 73 proc.
Systemy wsparcia: 81 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of BMW iX 2021
Genesis G70
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
Systemy wsparcia: 88 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Genesis G70 2021
Genesis GV70
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
Systemy wsparcia: 87 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Genesis GV70 2021
Mercedes EQS
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
Systemy wsparcia: 80 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Mercedes-EQ EQS 2021—Best in Class 2021—Executive-Pure Electric
Nissan Qashqai
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 91 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Systemy wsparcia: 95 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Nissan Qashqai 2021—Best in Class 2021—Small Off-Road
Škoda Fabia
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Systemy wsparcia: 71 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Škoda Fabia 2021—Best in Class 2021—Small Family Car
VW Caddy
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 69 proc.
Systemy wsparcia: 79 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW Caddy 2021
Fiat 500
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Systemy wsparcia: 67 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of FIAT 500e 2021
MG Marvel R
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 55 proc.
Systemy wsparcia: 80 proc.
Euro NCAP Crash & Safety Tests of MG Marvel R 2021
Nissan Townstar
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 78 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Systemy wsparcia: 72 proc.