Szybki, ale cywilizowany. Chiron Super Sport to kolejna edycja specjalna od Bugatti
Bugatti stworzyło pośrednią propozycję dla tych, którzy chcieliby zasmakować topowych osiągów bez rezygnacji z zalet standardowego Chirona. To Super Sport - wolniejszy niż 300+, lecz zauważalnie szybszy od bazowych wersji.
08.06.2021 | aktual.: 14.03.2023 16:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bugatti jest mistrzem w sprzedawaniu tego samego produktu na kilka sposobów, a Chiron stanowi najlepszy dowód. Ekskluzywne i wyjątkowe auto doczekało się już tylu edycji specjalnych, że trudno się w tym połapać. Najnowsza z nich nosi nazwę Super Sport i doczeka się 60 egzemplarzy w cenie 3,2 mln euro każdy.
Co dostaniemy w zamian? Coś w rodzaju ekstremalnej odmiany 300+, choć nieco wolniejszej i bardziej cywilizowanej. Aerodynamiczny, wydłużony tył wydania stworzonego z myślą o biciu rekordów prędkości połączono tu bowiem z cechami słabszych wersji. To idealna propozycja dla tych, którzy pragną mknąć 440 km/h w luksusie.
To możliwe dzięki 1600-konnemu silnikowi W16 i dopracowanej aerodynamice, stanowiącej przewagę nad standardowym Chironem. Nowy jest nie tylko tył, ale i wloty powietrza w masce czy felgi. Pięcioramienny wzór zarezerwowano specjalnie dla tego wydania.
Zoptymalizowany napęd oraz aerodynamika owocują także poprawionymi czasami przyspieszeń. 200 km/h pojawi się na liczniku po 5,8 sekundy, a osiągnięcie 300 km/h potrwa 12,1 sekundy. To o sekundę szybciej niż w przypadku standardowego Chirona.
Jak na edycję specjalną, przewidywany nakład będzie całkiem spory. Bugatti zamierza stworzyć 60 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę charakter tego wariantu, łączący ponadprzeciętne osiągi z komfortem i wygodą standardowego Chirona, chętnych raczej nie zabraknie.