BMW M5 zyskało pakiet Performance. Nie liczcie jednak na niższą masę
Od rynkowego debiutu nowego M5 minęła ledwie chwila, a Bawarczycy już przygotowali akcesoryjny pakiet M Performance dla najbardziej wymagających klientów. Co wchodzi w jego skład?
25.07.2024 10:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nowe BMW M5 zdecydowanie rzuca się w oczy. Z pewnością jednak nie zabraknie osób, które zapragną wyróżnić się jeszcze bardziej. Właśnie z myślą o nich powstał pakiet M Performance pozwalający wyostrzyć wygląd sportowego sedana (choć będzie i kombi).
Producent sięgnął przede wszystkim po wiecznie modne włókno węglowe. Właśnie z tego materiału wykonano dokładkę przedniego zderzaka, nakładki progowe czy agresywny dyfuzor. Nie sposób nie zauważyć również większego spojlera.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dopełnieniem całości są dodatkowe naklejki z oznaczeniami "M Sport" - gdyby wciąż ktoś miał wątpliwości, na jaką wersję patrzy. Szkoda, że znacznie mniej dzieje się we wnętrzu, w którym zabrakło np. karbonowych kubełkowych foteli dostępnych w mniejszym M3.
Niestety pakiet M Performance nie rozwiązuje też największego problemu M5, jakim jest wysoka masa własna. Auto waży około 2,5 tony. Dzięki dachowi z włókna węglowego zaoszczędzimy 29 kg, a ceramiczne hamulce ważą o 24 kg mniej od standardowych. Jakaś różnica jest, ale poczujecie ją raczej tylko w portfelu.
Chętni na bardziej spektakularne modyfikacje i zauważalnie niższą masę powinni poczekać na ekstremalną wersję CS.