Znamy cennik Mazdy MX‑5. Do oferty powraca lubiana jednostka

Polski oddział Mazdy opublikował nowy cennik modelu MX-5. Zmian w edycji na rok 2024 jest całkiem sporo, lecz wiele osób zadowolić może szczególnie jedna z nich — związana z pewnym silnikiem.

Mazda MX-5 z polskim cennikiem na rok 2024
Mazda MX-5 z polskim cennikiem na rok 2024
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mazda
Kamil Niewiński

08.02.2024 | aktual.: 08.02.2024 16:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda MX-5 otrzymała lekkie szlify w swojej wersji na rok modelowy 2024. Nowe reflektory, kolory nadwozia, poprawki technologiczne i nowe systemy bezpieczeństwa brzmią dobrze, ale jak wygląda to pod kątem pieniędzy? Japoński producent postanowił nareszcie opublikować cennik nowej MX-5. Fani tego modelu mogą być zaskoczeni w szczególności jednym (wcale nie tak) nowym dodatkiem do gamy.

Chodzi oczywiście o fakt, że do polskiej oferty powraca jednostka Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra i mocy 132 KM. Ostatni raz MX-5 w takiej konfiguracji można było kupić w 2019 roku. Co prawda jest to silnik słabszy od 2-litrowej propozycji, lecz nadal był przez fanów tego modelu bardzo lubiany.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tym samym obniżył się również próg wejścia, jeśli chodzi o kwotę. Wersję z silnikiem 1,5 Skyactiv-G można kupić już za 140 900 zł. Oczywiście do tego mamy również dwie wersje nadwozia oraz cztery wersje wyposażenia, które oferują Japończycy. Cennik z jednostką o pojemności 2 litrów rozpoczyna się zaś od 160 900 zł w wersji Exclusive Line.

Oczywiście bez zmian pozostaje kwestia wyboru pomiędzy miękkim dachem a wersją RF z zamykanym sztywnym dachem — dopłata wynosi 10 tys. zł. W niemal wszystkich odmianach dostępna będzie 6-biegowa skrzynia manualna — z wyjątkiem wersja Kazari dla wersji RF z jednostką 2.0. Tam klient może dobrać sobie 6-biegowy automat.

Lekka zmiana zaszła również w przypadku napędu. Ten oczywiście nadal przekazywany jest tylko na tylną oś, lecz do wersji z mocniejszym silnikiem i manualem Mazda dołożyła nowy asymetryczny mechanizm różnicowy. Poza tym wprowadzono parę zmian w ofercie wyposażenia, wnętrzu oraz w systemie inforozrywki.

Polscy dealerzy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na nową MX-5. Sprzedaż zarówno jednostki 1,5-litrowej, jak i 2-litrowej, będzie prowadzona równolegle.

Komentarze (4)