Wydrążyli tunel na S1. Ma 830 metrów długości i jest pierwszym z dwóch

22 listopada przebito dwukomorowy tunel w drodze ekspresowej S1 Przybędza - Milówka, wydrążony we wschodnim stoku masywu Baraniej Góry. Równolegle prowadzone są prace również w drugim tunelu, który będzie jeszcze dłuższy.

Tunel w ciągu S1
Tunel w ciągu S1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Aleksander Ruciński

23.11.2022 | aktual.: 23.11.2022 09:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwszy ma 830 metrów długości oraz 4,7 metra wysokości. Każda z naw będzie posiadała dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m, opaski awaryjne o łącznej szerokości 1,2 m oraz obustronne chodniki ewakuacyjne o szerokości 1 m - informuje GDDKiA.

Pierwszą nawę, którą poprowadzona zostanie jezdnia w kierunku Żywca przebito 28 października. 22 listopada dołączyła do niej kolejna, wieńcząc drążenie pierwszego tunelu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Teraz wykonawca może skupić się na pracach w drugim obiekcie, który również będzie dwunawowym tunelem, tyle że o długości 1000 metrów. Zostanie poprowadzony w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania - Białożyński Groń.

W nawie prowadzonej w kierunku Zwardonia do wydrążenia zostało jeszcze 470 metrów, w drugiej, w kierunku Żywca, 550 metrów. Prace na odcinku S1 Przybędza - Milówka nie ograniczają się jednak wyłącznie do tuneli.

Mapa realizacji inwestycji
Mapa realizacji inwestycji© Materiały prasowe | GDDKiA

W ramach inwestycji wykonana zostanie bowiem także 940-metrowa estakada biegnąca nad Węgierską Górką. Rozbudowane będą również istniejące węzły - Przybędza i Milówka. Budowa tego odcinka trwa od 2019 roku. Za jego realizację odpowiada firma Mirbud. Zakończenie inwestycji planowane jest na trzeci kwartał 2024 roku.

Komentarze (4)