Wracają wyprzedaże! Toyota RAV4 z rabatem nawet 36 700 zł
Po latach pandemicznych zawirowań, na rynek nowych samochodów wracają szalone oferty wyprzedażowe. Jako przykład, popularny SUV, Toyota RAV4, dostępny jako hybryda plug-in w usportowionej wersji GR SPORT, a do tego z wysokim rabatem.
04.03.2024 14:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chyba każdy kierowca, który w ostatnich latach rozglądał się za zakupem nowego samochodu, spotkał się z tymi dwoma problemami. Po pierwsze, zamawiając auto do produkcji otrzymywało się informację, że czas oczekiwania wynosi ponad pół roku (na niektóre auta i dłużej). Po drugie – niska podaż i wysoki popyt sprawiały, że importerzy nie byli zainteresowani rabatowaniem swoich aut. No i najważniejsze, od lat na rynku nie było porządnych akcji wyprzedażowych, takich, jakie były normą przed 2020 rokiem.
Jedną z niewielu marek, która w tym okresie nie miała większych problemów z dostępnością samochodów, była Toyota. Teraz ponownie to japońska marka wychodzi do kierowców z świetną ofertą, ponieważ ich bestseller, Toyota RAV4, dostępny jest w bardzo atrakcyjnej ofercie wyprzedażowej.
To prawdziwy hit – rabat nawet do 36 700 złotych
Najlepsze warunki dotyczą Toyoty RAV4 z nowoczesnym, oszczędnym, niezawodnym i bardzo dynamicznym napędem plug-in hybrid. Jasne, pomyślicie, że nadużywam tutaj pochlebnych epitetów, jednak japońska marka przez lata przyzwyczaiła nas do tego, że ich hybrydowe układy napędowe to prawdziwy majstersztyk. O tym konkretnym napędzie piszę więcej kilka zdań dalej, teraz jednak skupmy się na samej ofercie.
W cenniku Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid znajdziemy cztery wersje wyposażenia: Dynamic, Selection, Style oraz nową GR SPORT (o niej więcej również za moment). Co najważniejsze, każda z nich oferowana jest ze sporym rabatem, nawet 36 700 złotych. Podstawową odmianę Dynamic kupimy w cenie od 223 200 zł. Standardem w niej jest najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją Connected, inteligentny kluczyk, podgrzewane fotele przednie i skrajne siedzenia tylnej kanapy i 18-calowe felgi.
Wersja Selection kosztuje od 241 700 zł i oferuje ponadto dwukolorowe malowanie nadwozia, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) czy cyfrowe lusterko wsteczne. Odmiana Style to wydatek 248 300 zł, ale w tej bardzo bogatej wersji otrzymujemy standardowo m.in. elektrycznie sterowany dach panoramiczny, tapicerkę ze skóry naturalnej i wentylowane fotele.
Najszybsze RAV4 w historii – 306-konna hybryda
Samochody typu SUV nie zawsze kojarzą się nam ze sportowymi wrażeniami z jazdy, ale Toyota RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM bezbłędnie łączy te cechy w jednym, praktycznym nadwoziu. To jednocześnie najmocniejsza i najbardziej ekonomiczna odmiana tego auta w jego niemal 30 letniej historii. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i elektrycznego (przy przedniej osi), generatora, a także z dodatkowego silnika elektrycznego na osi tylnej. Dzięki temu w Toyocie RAV4 otrzymujemy inteligentny napęd na cztery koła AWD-i. Potencjał trzech silników sprawia, że samochód generuje łącznie 306 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h jak sportowe hot-hatche, czyli w 6 sekund!
RAV4 zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym i porusza się bezemisyjnie aż do momentu wykorzystania energii zgromadzonej w akumulatorze. Ten jest naprawdę spory, bo samochód może bez uruchamiania jednostki spalinowej pokonać nawet 75 km (wg WLTP), a to dwa razy więcej niż dziennie pokonuje przeciętny Europejczyk. Co ważne, po wykorzystaniu energii z akumulatora, samochód nadal pracuje w trybie hybrydowym, gdzie do napędzania wykorzystuje energię odzyskiwaną z hamowania. Dzięki temu średnie zużycie może wynieść zaledwie 1 litr paliwa na 100 km!
Jak wspomniałem, samochód nawet po wykorzystaniu energii z akumulatora będzie działał w trybie hybrydowym, jednak żeby w pełni wykorzystać ponownie jego potencjał, wystarczy podłączyć Toyotę do źródła prądu. To może być zwykłe domowe gniazdko (230 V/32 A), co wystarczy, aby naładować auto przez noc. Można też podłączyć RAV4 do ładowarki wallbox – wtedy energię uzupełnimy już w 2,5 godziny.
SUV z pazurem, czyli wersja GR SPORT
Na koniec zostawiłem to, co najlepsze, a więc nowość w gamie modelu RAV4 – sportowo stylizowaną odmianę GR SPORT, nawiązującą charakterem do modeli: GR86, GR Supra i GR Yaris. Ta wersja RAV4 wyróżnia się kompletnym wyposażeniem, 19-calowymi felgami aluminiowymi z linii GR SPORT, elementami stylistycznymi i oznaczeniami GR SPORT, sportową tapicerką GR SPORT z zamszu syntetycznego i skóry syntetycznej. Dodatkowo, tylko ta wersja występuje w wyjątkowej kombinacji kolorystycznej z lakierem Imperial Red i kontrastowym dachem oraz lusterkami w kolorze Attitude Black.
Wygląd to jedno – chociaż trzeba przyznać, że sportowo stylizowane zderzaki podkreślają dynamiczny charakter samochodu – ale dla fanów osiągów ważne będzie, że inżynierowie z działu TOYOTA GAZOO Racing ulepszyli zawieszenie RAV4. W tej odmianie samochód ma nowe sprężyny i amortyzatory, dzięki czemu przednie zawieszenie jest o 7% sztywniejsze, a tylne aż o 13%.
Taki model w ofercie wyprzedażowej to wydatek 261 200 złotych, ale można go nabyć także za pomocą bardzo popularnego finansowania oferowanego w salonach Toyoty. Miesięczna rata w Leasingu KINTO ONE dla firm wynosi od 2960 zł netto, natomiast rata w ramach Leasingu Konsumenckiego KINTO ONE to od 3641 zł brutto miesięcznie.
Dynamiczna, oszczędna, świetnie wyposażona i z rabatem do 36 700 złotych, czyli Toyota RAV4 z mocnym napędem plug-in hybrid i w wersji GR SPORT to SUV kompletny. Nic dziwnego, że RAV4 to jeden z najpopularniejszych tego typu samochodów na świecie.