W Czechach wystartowała produkcja wiązek dla Volkswagena. Trafią też do polskich fabryk
Produkcja wiązek elektrycznych dla niemieckiego koncernu została częściowo przeniesiona z Ukrainy do Czech. To decyzja, która powinna pozytywnie wpłynąć na stabilność dostaw do czeskich zakładów Škody i polskich fabryk Volkswagena.
12.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Koncern Volkswagena dotknięty niedoborami wiązek elektrycznych pochodzących z Ukrainy stale poszukuje alternatywnych źródeł dostaw z terenów, które nie są dotknięte konfliktem zbrojnym. Przykładem jest firma PEKM z Mlada Boleslav, która właśnie uruchomiła produkcję podzespołów dla niemieckiego giganta.
Jak donosi portal AutomotiveSuppliers.pl, zespół PEKM ma za sobą niełatwy okres. W ciągu zaledwie 5 tygodni przeniesiono część linii produkcyjnych z Ukrainy i wdrożono 35 tamtejszych pracowników. Prace przygotowawcze już się zakończyły, a 5 kwietnia oficjalnie uruchomiono produkcję.
W nowej lokalizacji produkowane są m.in. wiązki elektryczne dla modeli Crafter i T6 wytwarzanych w polskich fabrykach Volkswagena. Rozwijana jest też produkcja podzespołów dla Škody - modeli Fabia Combi, Octavia, Kodiaq, Karoq i Superb. Według przedstawicieli Škoda Auto podjęte działania pozwolą pokryć około 50 procent zapotrzebowania tej marki na wiązki elektryczne.
Celem podjętych działań jest zabezpieczenie stabilności dostaw w obliczu wojny w Ukrainie, która bezpośrednio wpłynęła na działalność dotychczasowych kontrahentów. Zdaniem AutomotiveSuppliers.pl jest to rozwiązanie tymczasowe. Gdy sytuacja się ustabilizuje, 35 ukraińskich pracowników PEKM ma wrócić do swojej macierzystej fabryki we Lwowie.