Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera

Do rodziny topowych Volvo z liczbą 90 w nazwie dołącza model V90 Cross Country, stworzony z myślą o tych, którym zdarza się zjeżdżać z utwardzonych szlaków.

Volvo V90 Cross Country (2016) - premiera
Aleksander Ruciński

15.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 21:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Linia Cross Country została zapoczątkowana w 1997 roku, dzięki modelowi XC70 i mimo stale rosnącej popularności SUV-ów, od niemal dwóch dekad stanowi dla nich ciekawą alternatywę. Najnowszą propozycją z tej serii jest V90 Cross Country będące uterenowionym wydaniem flagowego kombi szwedzkiej marki.

Jak przystało na auto stworzone do jazdy po leśnych szutrach, V90 Cross Country wyróżnia się sporym prześwitem wynoszącym 21 cm. To więcej niż w niektórych SUV-ach. O tym, że Volvo poważnie traktuje terenowe właściwości Cross Country świadczą także oficjalnie opublikowane kąty natarcia i zejścia. Ten pierwszy wynosi 18,9 stopnia, drugi zaś 17,7 stopnia.

Obraz

Na pokładzie oprócz bogatego wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, znanego już ze zwykłego wydania V90 znajdziemy między innymi system Hill Descent Control ułatwiający pokonywanie stromych zjazdów. Napęd na cztery koła sprzężony z pełną gamą silników Drive-E jest oczywiście standardem. Klienci decydujący się na V90 Cross Country będą mieli do wyboru wysokoprężne motory D4 o mocy 190 KM oraz D5 generujący 235 KM. Benzyniaki są natomiast reprezentowane przez 254-konny silnik T5 oraz 320-konny T6. Wszystkie jednostki, poza bazową D4 występują w parze z automatyczną, 8-stopniową przekładnią.

Nadwozie o długości 4940 mm wygląda bojowo, dzięki wspomnianemu już, zwiększonemu prześwitowi oraz dodatkowym osłonom karoserii. Podwozie także zyskało opcjonalną ochronę, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń podczas jazdy w trudniejszych warunkach. Wówczas przydadzą się też opony o wyższym profilu i zmienionej rzeźbie bieżnika.

Obraz

V90 Cross Country w zależności o wersji silnikowej i wyposażenia waży od 1920 kg do 1966 kg. Mimo to podczas hamowania ze 100 km/h zatrzymuje się na dystansie 35 metrów. To świetny rezultat, który zasługuje na uwagę. Tym bardziej, że mówimy o pojeździe z terenowym zacięciem. Przyspieszenie także nie powinno dawać powodów do narzekań, choć na oficjalne wyniki pomiarów poszczególnych wersji musimy jeszcze poczekać.

Według Volvo, V90 Cross Country jest autem zapewniającym maksimum komfortu i bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych. Model ten został poddany rygorystycznym testom dającym pewność niezawodnego działania, niezależnie od temperatury, rodzaju nawierzchni, czy innych niesprzyjających czynników. Szwedzkie kombi dopracowywano w najdalszych zakątkach północnej Szwecji oraz na pustyniach Arizony, co jest dowodem na wszechstronność modelu.

Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w Torslanda jeszcze tej jesieni. Jeśli weźmiemy pod uwagę popularność V90, raczej nie musimy martwić się o sukces wersji Cross Country. Oczywiście wiele zależy od cen, a te poznamy za kilka dni. Już dziś jednak wiemy, że uterenowione V90 będzie stanowić ciekawą alternatywę dla wielu droższych SUV-ów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/72]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (26)