Volkswagen Passat po liftingu wyceniony. Na razie nie zamówisz manualnej skrzyni biegów

Volkswagen Passat po ostatnim liftingu pojawił się w salonach sprzedaży. Wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne oraz system półautonomicznej jazdy po autostradzie staje się ponownie atrakcyjnym kąskiem w klasie średniej.

Nowy Volkswagen Passat jest już dostępny w salonach. Technicznie wyprzedza konkurencję.
Nowy Volkswagen Passat jest już dostępny w salonach. Technicznie wyprzedza konkurencję.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

21.06.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na pokładzie nowego Passata możecie znaleźć m.in. matrycowe reflektory diodowe, system Travel Assist umożliwiający jazdę po autostradzie prawie bez udziału kierowcy, pojemnościową kierownicę, nowy Digital Cockpit czy najnowocześniejszy system multimedialny MIB3. Ważną nowością w Passacie będzie także silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 150 KM. Na razie jest jeszcze nieoferowany, ale pojawi się w najbliższym czasie.

Nowy Volkswagen Passat (2019)
Nowy Volkswagen Passat (2019)© fot. mat. prasowe

Wersje wyposażenia modelu po faceliftingu przybrały nieco inną strukturę. Podstawowa nosi nazwę Essence (jeszcze nie oferowana), środkowa Business, a najwyższa Elegance. Do dwóch wyższych można zamówić stylistyczny pakiet R-Line, a ponadto oddzielne propozycje stanowią odmiany Alltrack oraz niedostępny jeszcze GTE.

Obecnie najtańszy Volkswagen Passat w wersji Business z benzynowym silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM kosztuje 134 390 zł. Diesel o tej samej mocy został wyceniony na 150 290 zł. W ofercie są także benzyniak generujący 272 KM i wyposażony w napęd na cztery koła za 178 190 zł oraz diesel 240-konny z napędem na cztery koła za 182 490 zł. System 4Motion można dokupić oddzielnie do 190-konnego diesla, ale wiąże się to już z wyborem najbogatszej wersji Elegance i auto kosztuje wówczas 168 590 zł.

Nowy Volkswagen Passat (2019)
Nowy Volkswagen Passat (2019)© fot. mat. prasowe

Ciekawostką może być fakt, że na chwilę obecną nie ma wersji z manualną skrzynią biegów. We wszystkich odmianach przekładnie stanowi dwusprzęgłowy, siedmiobiegowy automat DSG.

Przypuszczam, że manual pojawi się ze wspomnianym dieslem o mocy 150 KM, który będzie dostępny w najniższej specyfikacji Essence. Jeśli tak by się stało, Passat może wówczas kosztować nawet poniżej 100 tys. zł albo wyjdzie niewiele poza tę kwotę. Jednak patrząc na cennik bliźniaczego technicznie Arteona, nie można mieć takiej pewności. Ten model w najnowszym roczniku modelowym w ogóle jest pozbawiony manuala.

Od razu do oferty "wskakuje" Volkswagen Passat Variant Alltrack
Od razu do oferty "wskakuje" Volkswagen Passat Variant Alltrack© fot. mat. prasowe

Oczywiście Passat od razu jest oferowany z nadwoziem Variant, czyli kombi. Ceny zaczynają się od 139 690 zł za benzynową wersję. Specyfikacje wyposażenia i silnikowe są analogiczne do sedana. Jedynie Passat Variant Alltrack ma ograniczoną ofertę silników do 190-konnego diesla za 174 790 zł oraz 272-konnej benzyny za 185 290 zł. Obie odmiany są dostępne tylko z napędem 4Motion i w jednej wersji wyposażenia.

Źródło artykułu:WP Autokult
VolkswagenVolkswagen Passatsegment d
Komentarze (32)