Tydzień w motorsporcie #21
Valtteri Bottas wygrał swój pierwszy wyścig Formuły 1, a Thierry Neuville drugi rajd WRC w tym sezonie. Tymczasem pojawiają się pogłoski o powrocie silników Mercedesa do McLarena, a tłem tych plotek jest kontrakt Hondy z Sauberem.
01.05.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsze zwycięstwo Bottasa
Valtteri Bottas odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 w Grand Prix Rosji. W ostatnim wyścigu znów nie było dominacji jednego zespołu, a Ferrari ostro rywalizowało z Mercedesem. Drugi na mecie Sebastian Vettel stracił do kierowcy mistrzowskiej stajni tylko 0,617 s. Pomimo tak niedużej różnicy pomiędzy pierwszym i drugim zawodnikiem, sam wyścig nie należał do ciekawych.
Za drugim Vettelem uplasował się Kimi Räikkönen, a czwarty na mecie był Lewis Hamilton. Zdecydowanie od pierwszej czwórki odstawał Max Verstappen, który stracił swojego partnera Daniela Ricciardo gdy temu wysiadły hamulce.
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas |
---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | zwycięzca |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +0:00,617 s |
3. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +0:11,000 s |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | +0:36,320 s |
5. | Max Verstappen | Red Bull | +1:00,416 s |
6. | Sergio Perez | Force India | +1:26,788 min |
7. | Esteban Ocon | Force India | +1:35,004 min |
8. | Nico Hulkenberg | Renault | +1:36,188 min |
9. | Felipe Massa | Williams | +1 okr. |
10. | Carlos Sainz | Toro Rosso | +1 okr. |
11. | Lance Stroll | Williams | +1 okr. |
12. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | +1 okr. |
13. | Kevin Magnussen | McLaren | +1 okr. |
14. | Stoffel Vandoorne | McLaren | +1 okr. |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | +1 okr. |
16. | Pascal Wehrlein | Sauber | + 2 okr. |
17. | Daniel Ricciardo | Red Bull | --- |
18. | Jolyon Palmer | Renault | --- |
19. | Romain Grosjean | Haas | --- |
20. | Fernando Alonso | McLaren | --- |
Ułamek sekundy dla Neuville'a
O ułamek sekundy wygrał Thierry Neuville z Elfynem Evansem Rajd Argentyny. Kierowca Hyundaia zapisał na konto drugą wygraną w tym sezonie i tym samym ulokował się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Zbliżył również zespół Hyundaia do liderów M-Sportu w klasyfikacji zespołów.
Walka o zwycięstwo była o tyle pasjonująca, że korzystający z dobrej pozycji startowej Elfyn Evans objął prowadzenie w rajdzie już po drugim odcinku specjalnym i skutecznie uciekał czołówce. Po pierwszym etapie miał przewagę 55,7 s nad Madsem Ostbergiem. Drugiego dnia mocno zaatakował Neuville i zniwelował swoją stratę do 11,5 s zyskując drugą pozycję.
Trzeciego dnia doganiał Evansa, ale ten wciąż był liderem przed ostatnim oesem Power Stage z przewagą wynoszącą 0,6 s. Zwycięstwo na ostatniej próbie dało mu wygraną w rajdzie i komplet punktów. Drugie miejsce zajął Evans, za nim uplasował się Ott Tanak, a czwarty do mety dotarł Sebastien Ogier. Cała trójka we Fiestach z M-Sportu.
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas |
---|---|---|---|
1. |
T. Neuville N. Gilsoul | Hyundai i20 Coupe WRC | zwycięzca |
2. | E. Evans D. Brirtt | Ford Fiesta WRC | +0.7 s |
3. | O. Tanak M. Jerveoja | Ford Fiesta WRC | +29.9 s |
4. | S. Ogier J. Ingrassia | Ford Fiesta WRC | +1:24.7 min |
5. | J-M. Latvala M. Anttila | Toyota Yaris WRC | +1:48.1 min |
6. | H. Paddon J. Kennard | Hyundai i20 Coupe WRC | +7:42.7 min |
7. | J. Hannienen K. Lindstrom | Toyota Yaris WRC | +11:16.9 min |
8. | D. Sordo M. Marti | Hyundai i20 Coupe WRC | +14:44.1 min |
9. | M. Ostberg O. Floene | Ford Fiesta WRC | +15:11.3 min |
10. | P. Tidemand J. Andersson | Škoda Fabia R5 | +17:32.1 min |
Honda z Sauberem
Szwajcarski zespół Sauber F1 Team od 2018 będzie współpracował z Hondą w zakresie jednostek napędowych i tym samym rezygnuje z usług Ferrari. Japończycy zyskają na większej ilości pokonanych kilometrów, tym samym będą mieli więcej informacji na temat pracy silnika. Przedstawiciele Hondy potwierdzili prasie, że będą dostarczać silniki dwóm ekipom w sezonie 2018, ale nie padła nazwa McLaren.
Pojawiło się sporo plotek o powrocie McLarena do jednostek napędowych Mercedesa. Oczywiście nie zostały potwierdzone i nie zostaną, nawet jeżeli są prawdą. Na pewno nie przed końcówką sezonu.