Tydzień w motorsporcie #21

Valtteri Bottas wygrał swój pierwszy wyścig Formuły 1, a Thierry Neuville drugi rajd WRC w tym sezonie. Tymczasem pojawiają się pogłoski o powrocie silników Mercedesa do McLarena, a tłem tych plotek jest kontrakt Hondy z Sauberem.

Tydzień w motorsporcie #21
Źródło zdjęć: © fot. Daimler Media
Marcin Łobodziński

01.05.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsze zwycięstwo Bottasa

Valtteri Bottas odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 w Grand Prix Rosji. W ostatnim wyścigu znów nie było dominacji jednego zespołu, a Ferrari ostro rywalizowało z Mercedesem. Drugi na mecie Sebastian Vettel stracił do kierowcy mistrzowskiej stajni tylko 0,617 s. Pomimo tak niedużej różnicy pomiędzy pierwszym i drugim zawodnikiem, sam wyścig nie należał do ciekawych.

Obraz
© fot. Daimler Media

Za drugim Vettelem uplasował się Kimi Räikkönen, a czwarty na mecie był Lewis Hamilton. Zdecydowanie od pierwszej czwórki odstawał Max Verstappen, który stracił swojego partnera Daniela Ricciardo gdy temu wysiadły hamulce.

Wyniki Grand Prix Rosji 2017

Poz.KierowcaZespółCzas
1.Valtteri BottasMercedeszwycięzca
2.Sebastian VettelFerrari+0:00,617 s
3.Kimi RaikkonenFerrari+0:11,000 s
4.Lewis HamiltonMercedes+0:36,320 s
5.Max VerstappenRed Bull+1:00,416 s
6.Sergio PerezForce India+1:26,788 min
7.Esteban OconForce India+1:35,004 min 
8.Nico HulkenbergRenault+1:36,188 min 
9.Felipe MassaWilliams+1 okr. 
10.Carlos SainzToro Rosso+1 okr. 
11.Lance StrollWilliams+1 okr. 
12.Daniil KvyatToro Rosso+1 okr. 
13.Kevin MagnussenMcLaren+1 okr. 
14.Stoffel VandoorneMcLaren+1 okr.
15.Marcus EricssonSauber+1 okr.
16.Pascal WehrleinSauber+ 2 okr.
17.Daniel RicciardoRed Bull---
18.Jolyon PalmerRenault---
19.Romain GrosjeanHaas---
20.Fernando AlonsoMcLaren---

Ułamek sekundy dla Neuville'a

O ułamek sekundy wygrał Thierry Neuville z Elfynem Evansem Rajd Argentyny. Kierowca Hyundaia zapisał na konto drugą wygraną w tym sezonie i tym samym ulokował się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Zbliżył również zespół Hyundaia do liderów M-Sportu w klasyfikacji zespołów.

Obraz
© fot. Red Bull Content Pool

Walka o zwycięstwo była o tyle pasjonująca, że korzystający z dobrej pozycji startowej Elfyn Evans objął prowadzenie w rajdzie już po drugim odcinku specjalnym i skutecznie uciekał czołówce. Po pierwszym etapie miał przewagę 55,7 s nad Madsem Ostbergiem. Drugiego dnia mocno zaatakował Neuville i zniwelował swoją stratę do 11,5 s zyskując drugą pozycję.

Trzeciego dnia doganiał Evansa, ale ten wciąż był liderem przed ostatnim oesem Power Stage z przewagą wynoszącą 0,6 s. Zwycięstwo na ostatniej próbie dało mu wygraną w rajdzie i komplet punktów. Drugie miejsce zajął Evans, za nim uplasował się Ott Tanak, a czwarty do mety dotarł Sebastien Ogier. Cała trójka we Fiestach z M-Sportu.

Rajd Argentyny 2017 - klasyfikacja generalna

Poz.KierowcaZespółCzas
1.

 

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 Coupe WRCzwycięzca
2.

E. Evans

D. Brirtt

Ford Fiesta WRC+0.7 s
3.

O. Tanak

M. Jerveoja

Ford Fiesta WRC+29.9 s
4.

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRC+1:24.7 min
5.

J-M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC+1:48.1 min
6.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 Coupe WRC+7:42.7 min
7.

J. Hannienen

K. Lindstrom

Toyota Yaris WRC+11:16.9 min
8.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 Coupe WRC+14:44.1 min
9.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Fiesta WRC+15:11.3 min
10.

P. Tidemand

J. Andersson

Škoda Fabia R5+17:32.1 min

Honda z Sauberem

Szwajcarski zespół Sauber F1 Team od 2018 będzie współpracował z Hondą w zakresie jednostek napędowych i tym samym rezygnuje z usług Ferrari. Japończycy zyskają na większej ilości pokonanych kilometrów, tym samym będą mieli więcej informacji na temat pracy silnika. Przedstawiciele Hondy potwierdzili prasie, że będą dostarczać silniki dwóm ekipom w sezonie 2018, ale nie padła nazwa McLaren.

Pojawiło się sporo plotek o powrocie McLarena do jednostek napędowych Mercedesa. Oczywiście nie zostały potwierdzone i nie zostaną, nawet jeżeli są prawdą. Na pewno nie przed końcówką sezonu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)