Tydzień w motorsporcie #20
W Polsce wystartował rajdowy sezon, w Katarze Polacy zdobyli podia, a w Formule 1 Red Bull grozi odejściem. Hyundai Motorsport testuje Andreasa Mikkelsena, natomiast Audi świętuje tryumf w rallycrossie.
24.04.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rajd Świdnicki-Krauze – Filip Nivette otwiera sezon RSMP zwycięstwem
Pierwszy rajd mistrzostw Polski wygrała załoga Filip Nivette i Kamil Heller korzystająca ze Škody Fabii R5. Wygrali dziewięć z dwunastu odcinków specjalnych i zdominowali Rajd Świdnicki-Krause, choć drugiego na mecie Zbigniewa Gabrysia pilotowanego przez Artura Natkańca wyprzedzili tylko o 38,9 s.
Na najniższym stopniu podium stanął Tomasz Kasperczyk, a za nimi uplasował się znany ostatnio bardziej z rallycrossu niż rajdów Marcin Gagacki. Trzeba przyznać, że czołówka zawodników zapowiada bardzo ciekawy sezon pod nieobecność najlepszych polskich rajdowców.
Poz. | Kierowca | Zespół | Klasa |
---|---|---|---|
1. |
Filip Nivette Kamil Heller | Skoda Fabia | R5 |
2. | Zbigniew Gabryś Artur Natkaniec | Ford Fiesta | R5 |
3. | Tomasz Kasperczyk Damian Syty | Ford Fiesta | R5 |
4. | Marcin Gagacki Marcin Bliski | Skoda Fabia | R5 |
5. | Dominykas Butvilas Renatas Vaitkevicius | Skoda Fabia | R5 |
6. | Hubert Maj Szymon Jasiński | Ford Fiesta Proto | Open N |
7. | Mikołaj Marczyk Sebatian Dwornik | Subaru Impreza | Open N |
8. | Marcin Słobodzian Jakub Wróbel | Subaru Impreza | Open N |
9. | Kamil Chmielewski Kamil Kozdroń | BMW Compact | Open 2WD |
10. | Jakub Brzeziński Szymon Marciniak | Citroën DS3 | R3 |
Matthias Ekström zwycięża w Montalegre
Mattias Ekström odniósł w Montalegre swoje ósme zwycięstwo w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata i pokonał w finale Sebastiena Loeba oraz Johana Kristofferssone. Emocjonujący, ostatni wyścig zawodów był fatalny dla Pettera Solberga, który zmienił swojego wysłużonego Citroëna na Volkswagena Polo. Rajdowy mistrz zajął ostatnie miejsce.
Matthias Ekström jest obecnie liderem mistrzostw przed Johanem Kristofferssonem i Petterem Solbergiem. Sebastien Loeb zajmuje siódme miejsce.
Wyniki finału w Montalegre
- Mattias Ekström (Audi S1)
- Sébastien Loeb (Peugeot 208)
- Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo)
- Timmy Hansen (Peugeot 208)
- Reinis Nitišs (Audi S1)
- Petter Solberg (Volkswagen Polo)
Qatar Cross Country Rally z dobrymi wynikami Polaków
Druga runda Pucharu Świata w rajdach terenowych padła łupem Rafała Sonika w kategorii quadów. Po tym zwycięstwie Polak objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu o jeden punkt wyprzedzając Alexisa Hernándeza, drugiego na mecie Rajdu Kataru.
Miejsce na podium zajął również Polak w kategorii samochodów, ale przypadła mu druga pozycja. Kuba Przygoński pilotowany przez Toma Colsoula zajmuje obecnie szóste miejsce w klasyfikacji pucharu. Aaron Domażała i Szymon Gospodarczyk byli na mecie na dziewiątej pozycji. W generalce pucharu zajmują jednak piąte miejsce. Rajd w kategorii samochodów terenowych wygrał Nasser Al Attiyah.
W kategorii motocykli mieliśmy najsłabszy wynik. Dziewiąte miejsce zajął Adam Tomiczek, a dziesiąty był Maciej Giemza. Zwycięzcą drugiej rundy został Sam Sunderland, a podium uzupełnili Paulo Gonçalves i Matthias Walkner.
Andreas Mikkelsen w Hyundaiu?
Andreas Mikkelsen jest jedynym kierowcą WRC z czołówki, który nie dostał angażu do żadnego zespołu fabrycznego na ten sezon. Od początku roku starał się o samochód WRC i w końcu może dopiąć swego. Prowadzi intensywne rozmowy z zespołem Hyundaia i zorganizowano dla niego testy w Portugalii. Hyundai zaprzecza doniesieniom na temat angażu Norwega do zespołu fabrycznego i twierdzi, że Mikkelsen nie wystartuje w Rajdzie Portugalii jak sugerowały media.
Red Bull grozi odejściem z Formuły 1
Helmut Marko, doradca w zespole Red Bull Racing F1 powiedział, że ekipa może pożegnać się z Formułą 1 jeżeli FIA nie ustali standardowego dostawcy silników na sezon 2021. Zdaniem Marko to odpowiedni 2021 czas na to zadanie. Potrzebny jest niezależny od dużych producentów silnik dla niezależnych zespołów.
Do tego samego roku władze sportów motorowych mają zmienić regulamin techniczny w zakresie silników, aby te stały się tańsze i prostsze, a także generowały przyjemniejszy dźwięk. Red Bull ma obawy, że powtórzy się sytuacja z przed roku, gdy na ostatnią chwilę zorganizowali silnik do swojego bolidu. Helmut Marko oznajmił stanowczo, że jeżeli do końca 2017 roku FIA i nowi właściciele F1 Liberty Media nie przedstawią rozwiązania, to przyszłość Red Bulla w królowej motorsportu będzie poważnie zagrożona.