Tydzień w motorsporcie #18
Lewis Hamilton wygrał w Chinach, Thierry Neuville na Korsyce, a Tomasz Kuchar w Polsce. Dreszer zaliczył udany start w NASCAR w przeciwieństwie do Arrinery w DMV, Marchionne myśli nad umieszczeniem Ferrari w Formule E i Alfy Romeo w Formule 1, a FIA znów zmienia regulamin silnikowy... w celu obniżenia kosztów rzecz jasna.
11.04.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Lewis Hamilton zwycięża w Chinach
Lewis Hamilton został zwycięzcą Grand Prix Chin pokonując o 6 s Sebastiana Vettela oraz o 45 s Maxa Verstappena. Wyścig wystartował na mokrej nawierzchni, więc w jego pierwszej fazie było dużo roszad z ogumieniem i trochę wyjazdów poza tor.
Valtteri Bottas, drugi kierowca Mercedesa stracił szansę na dobrą pozycję po obrocie gdy na torze znajdował się samochód bezpieczeństwa. Ten z kolei wyjechał z powodu rozbicia przez Antonio Giovinazziego swojego Saubera.
Na wielki szacunek zasługuje kolejny dobry wynik zespołu Haas. Stajnia, która jest w Formule 1 dopiero drugi sezon, w tym roku zdobyła pierwsze punkty za ósme miejsce Kevina Magnussena. Tymczasem z problemami nie radzi sobie zespół McLaren-Honda. Obaj kierowcy – Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne – nie ukończyli wyścigu z powodu awarii.
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | zwycięzca |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +0:06,250 s |
3. | Max Verstappen | Red Bull | +0:45,192 s |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | +0:46,035 s |
5. | Kimi Raikkonen | Ferrari | +0:48,076 s |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | +0:48,808 s |
7. | Carlos Sainz | Toro Rosso | +1:12,893 min |
8. | Kevin Magnussen | Haas | +1 okr. |
9. | Sergio Perez | Force India | +1 okr. |
10. | Esteban Ocon | Force India | +1 okr. |
11. | Romain Grosjean | Haas | +1 okr. |
12. | Nico Hulkenberg | Renault | +1 okr. |
13. | Jolyon Palmer | Renault | +1 okr. |
14. | Felipe Massa | Williams | +1 okr. |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | +1 okr. |
16. | Fernando Alonso | McLaren | --- |
17. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | --- |
18. | Stoffel Vandoorne | McLaren | --- |
19. | Antonio Giovinazzi | Sauber | --- |
20. | Lance Stroll | Williams | --- |
Thierry Neuville wygrywa na Korsyce
W czwartym rajdzie sezonu WRC mamy już czwartego zwycięzcę. Tym razem wygrał Thierry Neuville z Hyundaia, choć na prostej drodze do drugiego w tym roku zwycięstwa był Kris Meeke. Brytyjczyk miał jednak problem z samochodem i musiał się wycofać. Po jego odpadnięciu liderem został Neuville i prowadził do mety.
Drugie miejsce we Francji zajął mistrz świata Sebastien Ogier z M-Sportu, a trzeci był Dani Sordo z Hyundaia. Najlepszy wynik Toyoty to czwarta pozycja Jariego-Mattiego Latvali. Tommi Makinen, szef Toyoty zdradził, że Yaris WRC jest jeszcze trochę za ciężki, ale pracują nad tym.
Zwycięzcą w klasie RC2 został zupełnie spodziewanie były kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen. Na starcie nie zabrakło Polaków. W klasie RC2 Łukasz Pieniążek był piętnasty, natomiast w RC3 Jakub Brzeziński zajął czwarty, ale jednocześnie ostatni.
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas |
---|---|---|---|
1. |
T. Neuville N. Gilsoul | Hyundai i20 Coupe WRC | zwycięzca |
2. | S. Ogier J. Ingrassia | Ford Fiesta WRC | +54.7 s |
3. | D. Sordo M. Marti | Hyundai i20 Coupe WRC | +56.0 s |
4. | J-M. Latvala M. Anttila | Toyota Yaris WRC | +1:09.6 min |
5. | C. Breen S. Martin | Citroën C3 WRC | +1:09.7 min |
6. | H. Paddon J. Kennard | Hyundai i20 Coupe WRC | +2:16.3 min |
7. | A. Mikkelsen A. Jaeger | Škoda Fabia R5 | +8:10.7 min |
8. | T. Suninen M. Markkula | Ford Fiesta R5 | +9:17.0 min |
9. | S. Sarrazin J. Renucci | Škoda Fabia R5 | +9:23.6 min |
10. | Y. Rossel B. Fulcrand | Citroën DS3 R5 | +12:57.1 min |
Rallycross w Polsce na start
Na torze w Słomczynie otwarto sezon OPONEO Mistrzostw Polski w Rallycrossie. W sześciu klasach wystartowało 69 zawodników. Zwycięzcą najważniejszej klasy SuperCars został Tomasz Kuchar, a drugie miejsce zajął Marcin Gagacki. Trzeci był Dariusz Topolewski.
Zwycięzcy poszczególnych klas:
- SuperCars – Tomasz Kuchar
- SuperNationals S2000 - Jakub Wyszyński
- SuperNationals OPEN - Łukasz Zoll
- BMW E36 - Przemysław Wójcicki
- Fiat Seicento - Łukasz Grzybowski
- Fiat 126p - Jacek Górniak
- Junior Buggy - Rafał Hutnik
Arrinera Hussarya w wyścigowym debiucie
Markus Pommer prowadzący Audi R8 LMS wygrał oba wyścigi pierwszej rundy serii DMV GTC. Jednak z naszego punktu widzenia jego zwycięstwo nie ma takiego znaczenia jak debiut wyścigowego samochodu Arrinera Hussarya GT3. Model ten w wersji drogowej zaprezentowano w ten sam weekend w Poznaniu. Jak sobie poradziło polskie superauto na torze?
Arrinera Hussarya GT3 zajęła 22. miejsce na 24. kierowców, którzy ukończyli pierwszy wyścig. Andrew Scarborough był dziesiąty w klasie 10. i uzyskał najgorszy czas okrążenia w stawce nie licząc przejazdu Jeana-Luca Weidta startującego samotnie w klasie 4. Toyotą GT-86. Drugi wyścig był jeszcze mniej udany, ponieważ Piotr R. Frankowski go nie ukończył, a podobnie jak poprzednik, wykręcił drugi najsłabszy czas okrążenia.
Debiut Polaka w NASCAR udany!
Maciej Dreszer zaliczył w miniony weekend swój debiut w serii NASCAR Wheelen Euro Series i w pierwszym wyścigu zajął trzecie miejsce tracąc do zwycięzcy Thomasa Ferrando tylko 1,719 s. Drugi wyścig był równie udany, ponieważ Tarnowianin powtórzył wynik, choć tym razem stracił do zwycięzcy Ulysse Delsauxa 3,867 s.
Zupełnie nowe silniki Formuły 1 od 2021 roku
Od 2021 roku regulamin silnikowy ulegnie radykalnej zmianie w celu uproszczenia ich konstrukcji oraz zmniejszenia kosztów. Będą miały lepszy dźwięk, dużą moc i według Auto Motor und Sport w konfiguracji V6 mogą dzięki podwójnemu doładowaniu rozwijać około 1200 KM. Z sytemu hybrydowego zostanie tylko KERS, a baterie i turbosprężarki mogą być standardowe dla wszystkich zespołów. Słowem – znów wracamy do przeszłości.
Ferrari myśli o Formule E, a Alfa Romeo o Formule 1
Sergio Marchionne przyznał w wywiadzie dla magazynu Auto, że widzi Ferrari w stawce bolidów Formuły E. Ferrari ma już drogowy projekt superhybrydy, która może być następcą LaFerrari. Przy okazji podkreślił, że wciąż bardzo poważnie myśli o powrocie do Formuły 1 marki Alfa Romeo i już trwają już na ten temat poważne rozmowy.