Trwa walka o tytuł auta roku w Europie. To dwa skrajne modele
Nareszcie napływają do nas oficjalne statystyki sprzedażowe za listopad 2023 r. Okazuje się, że po raz czwarty najchętniej wybieranym modelem była Dacia Sandero. Czy rzutem na taśmę zostanie również najlepiej sprzedającym się autem roku?
21.12.2023 | aktual.: 23.12.2023 10:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Chociaż tak naprawdę wyniki sprzedażowe pojedynczych modeli są dla producentów mniej istotne niż rezultaty całej spółki, zawsze przyjemnie jest móc się pochwalić mocnym bestsellerem w swojej gamie modelowej. W 2023 r. walka na szczycie list sprzedażowych jest wyjątkowo interesująca.
Pierwsza połowa roku to zdecydowanie triumfalny marsz Tesli Modelu Y, która sprzedawała się niczym ciepłe bułeczki i była pierwszym samochodem elektrycznym w historii, który mógł pochwalić się takim sukcesem komercyjnym. Tempo jednak znacznie spadło w kolejnych miesiącach, a do głosu zaczęła powoli dochodzić konkurencja.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Chociaż na czołowych miejscach możemy wyróżnić kilku pretendentów, zdecydowanie największymi przeciwnikami Modelu Y były Dacia Sandero oraz Volkswagen T-Roc. W szczególności ten pierwszy model zaczął poważnie zyskiwać na tle amerykańskiego elektryka. Dane z listopada tylko to potwierdzają.
Dacia Sandero według danych ośrodka Dataforce sprzedała się w listopadzie 2023 r. w liczbie 19 760 egz., zostając najczęściej wybieranym modelem w Europie. Tesla Model Y uplasowała się tuż za rumuńskim hatchbackiem z liczbą 17 464 egz. Podium zaś zamknęła inna Tesla. Model 3 zaliczył wyjątkowo udany miesiąc, kończąc go z wynikiem 16 309 sprzedanych sztuk.
Jak zaś wygląda to wszystko w ujęciu rocznym? Tesla Model Y może pochwalić się dorobkiem 229 980 egz., zaś Dacia Sandero - 217 244 egz. Chociaż więc rumuńska marka jeszcze jakieś szanse ma, Tesla musiałaby mieć naprawdę katastrofalny miesiąc.
Afera w Skandynawii co prawda może bardzo uderzyć w sprzedaż modeli Amerykanów, ale czy na pewno będzie to aż tak potężny cios, by strącić elektrycznego crossovera z tronu? Dowiemy się zapewne pod koniec stycznia - wtedy to możemy oczekiwać finalnych statystyk za 2023 rok.