Toyota Hilux także stała się hybrydą. Miękką, ale jednak
Popularny pickup Toyoty zasilany silnikiem Diesla zyskał wsparcie elektrycznego generatora, który zapewnia dodatkową moc i obniża spalanie.
06.12.2023 | aktual.: 06.12.2023 14:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota jednoznacznie kojarzy się z hybrydami. Zdecydowana większość modeli w europejskiej gamie producenta ma zelektryfikowane napędy. Wyjątkiem był Hilux. Był, gdyż właśnie zyskał wsparcie miękkiej hybrydy.
Zobacz także
Nie jest to oczywiście system porównywalny z klasyczną hybrydą. Nie umożliwia bowiem jazdy na samym prądzie, a jedynie stanowi wsparcie dla spalinowego silnika Diesla, co owocuje niższym spalaniem i lepszymi osiągami.
Generator wbudowany w zespół napędowy współpracuje z 48-woltową instalacją elektryczną. Zapewnia dodatkowe 16 KM mocy i 65 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Toyota twierdzi, że nowy napęd jest o 5 proc. wydajniejszy niż sam 2,8-litrowy diesel stosowany dotychczas.
Wraz z zaktualizowanym napędem Hilux dostał również nowy system wyboru trybów jazdy Toyota Multi Terrain Select z sześcioma ustawieniami. Japończycy poprawili też głębokość brodzenia, która teraz wynosi prawie 70 cm.
Odświeżony Hilux pojawi się w europejskich salonach w połowie 2024 roku. Wówczas poznamy pełną specyfikację i ceny.