Toyota GR86 z silnikiem Supry w rękach Kuby Przygońskiego. Ponad 1000 Nm na tylnej osi
Kuba Przygoński, jeden z najbardziej utytułowanych kierowców driftingowych w Polsce, jest pierwszym zawodnikiem na świecie, który skorzysta z najnowszej Toyoty GR86. Auto wyposażył w silnik z większej i mocniejszej GR Supry, a następnie podkręcił go do 920 KM.
19.08.2022 | aktual.: 13.03.2023 16:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kto obserwuje Kubę Przygońskiego w mediach społecznościowych, ten od dawna wie, czym nasz mistrz jazdy bokiem będzie startował w Drift Masters European Championship. Dziś oficjalnie Toyota wydała komunikat o ukończeniu projektu budowy driftowozu na bazie GR86 i GR Supry.
Zespół Przygońskiego ma już spore doświadczenie z Toyotą, ponieważ poprzednie auto to był model GT 86. Jej następca jest technicznie bardzo podobny (zbliżone rozmiary i proporcje). Pod maską auta pracuje 920-konny motor 3.0 turbo z GR Supry, który generuje maksymalne 1034 Nm momentu obrotowego.
W przeniesieniu takiego wulkanu momentu na koła pośredniczy trzytarczowe sprzęgło, które łączy silnik z sekwencyjną skrzynią biegów. Samochód waży 1250 kg, a system szybkiej zmiany przełożeń w dyferencjalne pozwala dopasować auto w krótkim czasie do specyfiki toru, na jakim odbywają się zawody.