Toyota GR86 oficjalnie wyceniona. Nie jest tanio, a zainteresowani muszą się spieszyć
Na ten samochód czekały osoby, którym nie w smak jest elektryfikacja i cyfryzacja aut. Toyota opublikowała właśnie polski cennik GR86, uruchamiając tym samym przedsprzedaż. Niestety jak mogliśmy się spodziewać, większy silnik istotnie podniósł cenę.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najniżej pozycjonowana w hierarchii Gazoo Racing GR86 właśnie trafiła do przedsprzedaży w Polsce. Już pierwsze zapowiedzi o zastosowaniu większego, 2,4-litrowego silnika dały obawy o znacznie wyższą cenę, ze względu na załapanie się do wyższego progu akcyzowego, który wynosi aż 18,6 proc.
Niestety obawy się potwierdziły. Prosta i analogowa toyota została wyceniona na 169 900 zł. To aż o 40 tys. zł więcej, niż kosztował poprzednik, GT86, jeszcze w 2019 r. Oczywiście poza wyższą akcyzą należy uwzględnić inflację oraz nieco bogatsze wyposażenie, którym dysponuje GR86.
Toyota GR86 – ceny dla wersji silnikowych:
- 2.4 Boxer (234 KM) 6MT - Dynamic od 169 900 zł
- 2.4 Boxer (234 KM) 6AT - Dynamic od 180 900 zł
Dopłata aż 11 tys. zł do "automatu" wynika z faktu, że poza skrzynią otrzymujemy także szereg dodatkowych systemów, w układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, a także inteligentny tempomat adaptacyjny.
Wersje wyposażenia Toyoty GR86:
- Dynamic — od 169 900 zł — bazowa odmiana oferuje m.in. system bezkluczykowego dostępu do auta, kamerę cofania, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, LED-owe przednie i tylne światła, 17-calowe felgi z oponami Michelin Primacy, skórzaną kierownicę, dźwignię zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego, 8-calowy ekran multimediów z Bluetooth i łącznością Android Auto i Apple Car Play, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem, tempomat czy tylny dyferencjał TorSen.
- Executive — od 182 900 zł — bogatsza wersja zawiera dodatkowo 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4, aluminiowe nakładki na pedały, tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami, podgrzewane fotele, oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych, system adaptacyjnego doświetlania zakrętów, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, a w wersji z automatyczną skrzynią także układ detekcji przeszkód.
Osoby zainteresowane kupnem powinny się spieszyć. Samochód będzie limitowany, ponieważ już za dwa lata zniknie z salonów, a do Europy trafi tylko 4,5 tys. egzemplarzy. Co jednak ciekawe, wbrew pozorom to nie normy emisji spalin spowodują, że GR86 będzie musiał się pożegnać z Europą, a brak wkrótce obowiązkowych systemów bezpieczeństwa, w tym m.in. systemu rozpoznawania znaków drogowych.