Toyota GR Yaris przegoniona po Nürburgringu. Była niemal tak szybka, jak BMW M5 z V10
Odkąd zadebiutowała Toyota GR Yaris, niemal wszędzie jest o niej głośno. Ostatnio trafiła na legendarny tor Nürburgring, gdzie kierowca Christian Gebhardt dał jej solidny wycisk. Efekt? Czas podobny do BMW M5 E60 i lepszy niż BMW 1M Coupe. Zresztą, zobaczcie sami.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nürburgring jest swego rodzaju świątynią dla fanów motoryzacji, a Toyota GR Yaris jako jedna z wiernych, musiała tam w końcu zawitać. Niemiecka redakcja Sport Auto, która regularnie testuje samochody na legendarnym torze w Nadrenii-Palatynacie, nie omieszkała przegonić także najnowszego dzieła japońskich inżynierów. Film z przejazdu możecie zobaczyć poniżej:
Toyota GR Yaris | HOT LAP | Nordschleife 8.14,93 min | sport auto Supertest
Christian Gebhardt japońskim hot hatchem Nordschleife w czasie 8:14,93 min. Jak to się odnosi do innych aut? Toyota była odrobinę szybsza m.in. od BMW 1M Coupe czy Hondy Civic Type R FK2, które mogą pochwalić się czasem 8:15 min. Co więcej, dzielny Yaris osiągnął tylko o ok. 1 sekundę gorszy czas niż BMW M5 E60, Mercedes C63 AMG W204 czy Dodge Viper SRT-10 Roadster ZB1 (wszystkie wymienione auta były testowane przed laty przez Sport Auto), które mają kolejno ponad 3, ponad 4 i ponad 5 razy większy silnik. Nie mówiąc o liczbie cylindrów. Czapki z głów.
Toyota GR Yaris od momentu pojawienia się na rynku jest rozchwytywana przez klientów. Zainteresowanie było tak duże, że Toyota postanowiła poszerzyć dotychczas przewidzianą pulę 400 aut dla Polski o kolejne 300 egzemplarzy. A te rozeszły się zaledwie w 30 minut od rozpoczęcia zamówień.
Toyotę GR Yaris napędza 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 261 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego 6-biegowa skrzynia biegów i napęd na 4 koła. Taki zestaw pozwala osiągnąć setkę w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Gdy ta ostatnia wartość była wyższa, GR Yaris pojechałby najpewniej jeszcze szybciej.