To już koniec. Focus ST znika z rynku
Ford oficjalnie potwierdził zakończenie produkcji swojego kultowego hot hatcha. To koniec pewnej epoki dla miłośników sportowych kompaktów.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Historia hot hatchów Forda rozpoczęła się w 1980 roku wraz z premierą Fiesty Supersport, a rok później dołączyła mocniejsza Fiesta XR2. Prawdziwym przełomem był jednak Escort RS z 1984 roku, który ugruntował pozycję firmy w segmencie praktycznych samochodów o sportowych osiągach.
45 lat po debiucie Supersporta, Ford wycofuje się z tego segmentu. Po zakończeniu produkcji Fiesty ST kilka lat temu, teraz przyszła kolej na Focusa ST. W oświadczeniu dla Motor1 europejski menedżer ds. komunikacji Forda, Finn Thomasen, potwierdził: "Wszystkie zamówienia fabryczne na Focusa ST do końca produkcji zostały już zarezerwowane".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Choć zamówienia na nowego Focusa ST nie są już przyjmowane, Thomasen wspomniał, że w większości europejskich rynków wciąż dostępne są niesprzedane egzemplarze. Produkcja całej linii Focusa i jego wersji zostanie zakończona w listopadzie. Po tym terminie w gamie osobowych modeli Forda zostaną tylko SUV-y i crossovery.
Trudne zadanie wypełnienia luki po Fieście, Focusie czy Mondeo przypadnie głównie Pumie, Kudze oraz elektrykom w postaci Mustanga Mach-E, Explorera czy Capri.