Test wideo: Land Rover Defender 130 – najdłuższy członek rodziny

Obecne wcielenie Land Rovera Defendera dostępne jest w trzech długościach nadwozia. Najpóźniej debiutowała odmiana o oznaczeniu 130, która jest największym wariantem modelu. W tym filmie przybliżę wam samochód nazywany potocznie terenowym autobusem.

Maciej Gomułka

08.08.2023 | aktual.: 08.08.2023 15:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od początku swojego istnienia Land Rover Defender oferował różne warianty nadwozia, aby spełnić wymagania swoich klientów. Obecnie wybór jest skromniejszy, zwłaszcza jeśli, patrząc przez pryzmat poprzednich generacji, będziemy od obecnej oczekiwać użytkowego wymiaru. Jeśli natomiast interesuje nas wersja do luksusowego i komfortowego przewozu maksymalnie ośmiu osób, to jest w czym wybierać.

Land Rover Defender 130
Land Rover Defender 130© WP

Land Rover Defender 130 sprawia wrażenie ociężałego samochodu o zachwianych proporcjach. Niektórzy nie mogą na niego patrzeć, a inni widzą potencjał w konkurowaniu z samochodami pokroju Cadillaca Escalade. W tej odmianie ciężko jest doszukiwać się pierwotnego ducha tego modelu. Obecnie jest to luksusowy SUV, chociaż nadal z nieprzeciętnymi zdolnościami terenowymi, które –z racji długości nadwozia – są nieco gorsze niż w krótszych odmianach.

Land Rover Defender 130
Land Rover Defender 130© WP

Wybór jednostek napędowych jest spory. Cieszy fakt, że w Europie nadal można zamówić ten samochód z silnikiem V8, który z pewnością zadowoli najbardziej wymagających purystów. Jest to jednak niemały wydatek. Podstawowa wersja najdłuższej odmiany to koszt około 440 tysięcy złotych. Najmocniejszy silnik oraz pełne wyposażenie są w stanie podwoić tę kwotę.

Komentarze (6)