Test: Mazda MX‑5 z Kinematic Posture Control. Jak to działa?
Mazda MX-5 to jeden z ulubionych samochodów entuzjastów motoryzacji, uwielbiany za styl i lekkość prowadzenia. W nowym roku modelowym Mazda jeszcze bardziej dopracowała pracę zawieszenia za pomocą ciekawej sztuczki. Jakiej?
02.09.2022 | aktual.: 04.10.2022 14:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mazda MX-5 z KPC – test wideo
Tym razem przyglądamy się nowemu rozwiązaniu Mazdy. MX-5 to uwielbiany przez wszystkich roadster, który ma wszystko to, by cieszyć kierowcę, a jednocześnie nie trzeba rozbijać banku, żeby ją kupić.
Jest lekki, wystarczająco mocny, ma swój styl i genialne prowadzenie. Japończycy mają jednak to do siebie, że jeśli mogą coś udoskonalić, to robią to.
Wchodzący na rynek rok modelowy 2022 jest wyposażony w nowy system – Kinematic Posture Control. To bardzo sprytny sposób na poprawę pewności prowadzenia przez ograniczenie przechyłów nadwozia w zakrętach. Zmiany są bowiem wyczuwalne, ale nie dodano tu żadnego nowego elementu. Wszystko opiera się na prostej zasadzie ustawienia geometrii i wykorzystania hamulców do kontroli ruchu kół na tylnej osi.
Jak to działa w praktyce? Zobaczcie wide.