Silnik 1.5 EcoBoost Forda nie zostanie wycofany. Przynajmniej, nie ten najnowszy
W sieci można znaleźć informacje o rzekomym wycofaniu silnika benzynowego 1.5 EcoBoost przez Forda. Podobno aut z tą jednostką nie można już zamawiać i jest to prawda, ale... dotyczy tylko jednego modelu.
16.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W internecie krążą pogłoski, jakoby Ford miał się całkowicie wycofać z silnika benzynowego 1.5 EcoBoost, którzy rzekomo nie spełnia najnowszych norm emisji spalin. Podobno dealerzy nie przyjmują zamówień na auta z tą jednostką. Postanowiłem sam to sprawdzić.
W rozmowie z jednym z dealerów dowiedziałem się, że nie można już zamawiać Mondeo z 4-cylindrowym silnikiem 1.5. Niebawem zostanie wycofana Kuga, ale to z racji zmiany generacji modelu. Natomiast nowego Focusa można zamawiać, ale terminy realizacji ze względu na popularność modelu są trochę wydłużone.
Dziś dowiedziałem się dodatkowo, że Ford planuje zmianę w modelu Focus i z niego też zniknie najnowszy, 3-cylindrowy EcoBoost o pojemności 1,5 litra, ale to dopiero z końcem roku i... są to plotki. Na pytanie o możliwość zakupu auta z tym silnikiem uzyskałem jednoznaczną odpowiedź: "tak, można zamawiać".
Po kontakcie z Ford Polska otrzymałem podobne informacje. Po pierwsze, faktycznie Mondeo z silnikiem EcoBoost nie będzie oferowany i już nie da się takiego auta zamówić, na Kugę są ostatnie chwile, a minivany S-Max i Galaxy jeszcze są i będą dostępne z tym silnikiem. Natomiast w Focusie nic się nie zmienia.
To gdzie leży prawda?
Stawiam sprawę następująco – dealer nie wszystko wie, ale może sporo powiedzieć. Natomiast przedstawiciel producenta wie wszystko, ale nie wszystko może zdradzić, z różnych zresztą powodów. Moim zdaniem warto zajrzeć więc w przyszłość Forda, a najbliższa rysuje się w modelu Kuga, który niedawno miał swoją premierę, ale jeszcze nie ma go w sprzedaży.
W komunikacie prasowym dotyczącym nowego Forda Kugi czytamy:
"Kompleksowa oferta obejmuje hybrydową wersję Plug-In Hybrid, miękką hybrydę EcoBlue Hybrid, w pełni hybrydowego Hybrid, a także bardziej tradycyjne układy napędowe z 2-litrowym silnikiem EcoBlue, 1,5 litrowym silnikiem EcoBlue i 1,5 litrowym silnikiem EcoBoost".
Dalej producent rozpisuje się szeroko na temat szczegółów konstrukcji tej jednostki oraz zmian, jakie zaszły względem poprzednika o tej samej nazwie.
Wniosek może być tylko jeden – jeśli 1.5 EcoBoost będzie używany w nowej Kudze, to dlaczego miałby być wycofany w lżejszym Focusie, w którym łatwiej spełnić jakiekolwiek normy, czy to emisji CO2, czy też normy Euro? Wydaje się to absurdem.
Skąd więc zamieszanie?
Prawdopodobnie z pomylenia dwóch różnych silników. 4-cylindrowy motor 1.5 EcoBoost to nie ten sam, co trzycylindrowy w najnowszym Focusie czy chociażby w Fieście ST. Tu mamy do czynienia z jednostką najnowszej generacji, której żywot dopiero się zaczyna, a nie kończy.
Faktem jest wyłącznie to, że benzynowe Mondeo niebawem zniknie z cenników i już takiego auta nie zamówicie. No chyba, że wersję hybrydową z 2-litrowym silnikiem wolnossącym.