Sébastien Ogier po raz trzeci z rzędu wygrywa Rajd Wielkiej Brytanii 2015

Trzeci i ostatni dzień rywalizacji w końcowej rundzie WRC, Rajdzie Wielkiej Brytanii, przebiegł dość spokojnie i bez większych sensacji. Nie zaszły też większe zmiany w klasyfikacji generalnej.

Sébastien Ogier po raz trzeci z rzędu wygrywa Rajd Wielkiej Brytanii 2015
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

15.11.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zwycięzcą, całkiem spodziewanie i też zasłużenie został Sébastien Ogier, który dziś oddał pole do popisu swojemu pechowemu partnerowi Jari-Mattiemu Latvali. Fin po wielu problemach w trakcie dwóch dni rajdu wygrał wszystkie odcinki specjalne dzisiejszego etapu. Pozycje utrzymał Kris Meeke i choć Dani Sordo oraz Hayden Paddon awansowali dzięki odpadnięciu Otta Tanaka, to Citroën utrzymał drugie miejsce w klasyfikacji generalnej producentów. Awansował również Robert Kubica.

Polacy dziś jechali bardzo szybko, ale z pewnymi obawami. Po pierwsze Fiesta miała zdarte opony już po pierwszej próbie, po drugie, przejazd przez głęboką wodę spowodował chwilowe wyłączenie się alternatora. Mimo to na dwóch ostatnich oesach nasza załoga popisała się odpowiednio 2. i 3. czasem tym samym zdobywając jeden punkt za Power Stage. Ostatecznie zakończyli Rajd Wielkiej Brytanii na 9. miejscu.

Warto odnotować, że Kubica i Szczepaniak to nie jedyni Polacy w tym rajdzie. Jarosław Kołtun z Ireneuszem Pleskotem jechali Fiestą R5 i zajęli 17. miejsce w generalce oraz 5. w WRC2. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń nie mieli już takiego szczęścia jadąc Fabią R5. Zajęli 32. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 12. w WRC2. Zwycięzcą w klasie drugiej został mało znany Fin Teemu Suninen pilotowany przez doskonale znanego Mikko Markkula, który w ostatnich latach pracował z Andreasem Mikkelsenem oraz Juho Hanninenem. Finowie jadąc leciwą już Škodą Fabią S2000 zajęli 11. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Wielkiej Brytanii.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)