Niby inflacja, a te samochody sprzedają się na pniu. Mamy wyniki
Mamy już wyniki sprzedaży z pierwszego kwartału 2023 roku. Dzięki znaczącym wzrostom zmianie uległa też prognoza na najbliższe miesiące. Niezwykle mocny jest segment premium.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tylko w marcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 49,5 tys. samochodów. To wynik lepszy o 28 proc. w stosunku do 2022 roku. Od początku roku zarejestrowano 123 032 auta i jest to wynik lepszy o 20 proc. niż rok wcześniej.
Liderem jest, do czego zdążyliśmy się przyzwyczaić, Toyota. Ma ona 21,3 proc. rynku. Goniąca ją Škoda obejmuje 10, 3 proc. rynku. Zamykająca podium Kia zanotowała spadek w wysokości 7,5 proc. r/r.
Co więcej, w pierwszej dziesiątce mamy aż trzy marki premium – Audi, BMW oraz Mercedesa. Pozostałe pozycje obejmują kolejno Volkswagen, Hyundai, Dacia oraz Renault. Prognoza sprzedaży na ten rok to aktualnie 435 tys. sztuk.
– Szybka dostępność to jeden z czynników decydujących dziś o dobrych wynikach sprzedaży – informuje Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. – Producenci zintensyfikowali też swoje działania promocyjne. Osoby fizyczne kupujące auta na potrzeby własne wciąż mogły korzystać z ofert wyprzedażowych – podkreśla ekspert.
Godnym podkreślenia jest wynik Tesli, która opiera swą sprzedaż tylko i wyłącznie o samochody elektryczne. W marcu Tesla zanotowała pozycję nr 21 z wynikiem 733 zarejestrowanych aut, natomiast na koniec pierwszego kwartału pozycję nr 23 z wynikiem 1046 sprzedanych samochodów i udziałem na poziomie 0,85%. 733 sztuki to zatem ponad dwa razy więcej niż rezultat osiągnięty przez tą markę w ciągu dwóch pierwszych miesięcy.